بازدید 37059

گلشيفته: در ايران شاه‌ماهي رودخانه بودم

کد خبر: ۷۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸ 04 November 2009
«گلشيفته فراهاني» اعلام كرد: «در ايران من يك شاه ماهي در رودخانه بودم، اما در هاليوود مثل يك ماهي در اقيانوس هستم و اين خيلي سخت است.»

به گزارش ايسنا، شبكه تلويزيوني «الجزيره» در مصاحبه‌ با «گلشيفته فراهاني» كه در جريان برگزاري اولين جشنواره‌ فيلم ترايبكا دوحه انجام شد، به پاي صحبت گلشيفته فراهاني نشست.

اين بازيگر 26 ساله گفت: «در ايران بهترين فيلمنامه‌ها به من پيشنهاد مي‌شد، اما در خارج از ايران براي گرفتن يك نقش بايد بجنگم، اما اين چالش ارزش دارد، چون اولين بازيگر زني هستم كه بعد از انقلاب در هاليوود بازي كرده‌ام.»

الجزيره با اشاره به اين‌كه اولين نقش‌آفريني «فراهاني» در 14 سالگي در فيلم «درخت گلابي» داريوش مهرجويي بوده است، از قول وي نوشت: «مي‌خواستم مردم را تحت تاثير قرار بدهم. با نواختن موسيقي كلاسيك، شما براي جمعي از مردم مي‌نوازيد كه تحصيل‌كرده و با معلومات هستند. من مي‌خواستم تغيير مثبتي در اين اكثريت ايجاد كنم و در اين راه سينما بهترين زبان بود.»

وي اظهار كرد: «يكي از اهداف من اين بود كه نوع ديگري از رفتار يك ستاره‌ را معرفي كنم. من عاشق فلسفه‌ تائوئيسم هستم. يك مثل هست كه مي‌گويد انسان بايد مثل اقيانوس زندگي كند. اقيانوس بيشترين آب‌هاي جهان را دارد، اما در پايين‌ترين نقطه زمين قرار گرفته و آب همه رودخانه‌ها به آن مي‌ريزد. من هميشه سعي كرده‌ام كه مطابق اين فلسفه زندگي كنم.»

«فراهاني» با اشاره به‌ اين‌كه چشم مردم ايران اكنون به حضور او در هاليوود دوخته شده و بايد به انتخاب نقش‌هايش دقت كند گفت: «اگر من شكست بخورم، آنها شكست خورده‌اند و اگر موفق باشم، موفقيت آنها است.»

وي در ادامه گفت: «من به مردم كشورم احترام مي‌گذارم، به من دختر كشور مي‌گفتند. چه بخواهم يا نه، من نماينده‌ ايران هستم و مردم مسووليت من را بيشتر مي‌كنند.»

به گزارش ايسنا،بازيگر فيلم‌هاي «به‌نام پدر» و «ميم مثل مادر» در مقايسه هاليوود و سينماي ايران گفت: «در هاليود به بازيگران احترام بيشتري مي‌گذارند و ساخت فيلم بسيار حرفه‌اي‌تر است. در ايران بازيگري يك حرفه محسوب نمي‌شود و فيلم‌ها بيشتر به شكل تجربي ساخته مي‌شوند و شرايط براي بازيگر سخت است. شما بايد به بوم، نور و همه‌ ‌چيز توجه كنيد، اما در هاليوود اين كارها را در اطراف شما خودشان انجام مي‌دهد و صحنه مثل قلمرو پادشاهي بازيگر است.»

«فراهاني» در پايان با تاسف از اينكه فرصت بازي در فيلم «شاهزاده پارسي» را از دست داده است، تاكيد كرد مطمئمنا اين را جبران خواهد كرد.

گفتني است: «جواد شمقدري» معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هفته گذشته رسما اعلام كرد، «گلشيفته فراهاني» از نظر ما مشكلي براي ادامه كار در ايران ندارد و نمي‌توان به‌دليل بازي در يك فيلم گفت كه به ايران برنگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار