بازدید 16908
۲
گزارش تابناک

چه کسی در ایران جلوی اسپانسر قُلدر فوتبال می ایستد؟

در روزهای پایانی سال، این چهره که حالا تمامی فوتبالی ها او را می شناسند و بارها بابت مسایل مالی در دستگاه قضایی ایران متهم و احضار شده است، فوتبال ایران را به بازی گرفته و از پرداخت میلیاردها تومان معوقه قرارداد سال جاری طفره می رود و در حالی که تنها پنج هفته به پایان رقابت ها باقی است، دست همه را در پوست گردو گذاشته است و هیچ نهادی هم نیست که به داد باشگاه های بدهکار و در خطر انحلال برسد.
کد خبر: ۷۱۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 15 March 2018

اسپانسر سابق سرخابی‌ ها پس از برجا گذاشتن بدهی سنگین در قرارداد دلالی پیامک برای این دو باشگاه و جنجال طولانی که سرانجام به حملات مدیرعامل سابق پرسپولیس علیه عملکرد این شرکت و فرد انجامید، حالا همین ناکامی را در تبلیغات محیطی فوتبال ایران تکرار کرده و میلیاردها تومان معوقه برجای گذاشته که صدای نمایندگان و مدیران سازمان لیگ را درآورده است.

به گزارش تابناک ورزشی، هنوز خاطره پروژه برگزاری دربی اروپایی که با تناقص‌گویی و نفی مسوولیت شرکت بحران ساز «امین سیما کیش» در فوتبال ایران همراه بود و دردسر دیگری را متوجه استقلال و پرسپولیس کرد، به طور کامل پاک نشده بود که خبر رسید مهدی تاج و زیرمجموعه اش قرارداد فصل جاری تبلیغات دورزمین لیگ برتر و جام حذفی را به علیرضا شیرازی واگذار کرده اند. این اقدام و تصمیم در حالی صورت گرفت که رسانه های رسمی و خبری ایران ، خواستار مقابله با زیاده‌خواهی‌های رو به افزایش این چهره و شرکتش در فوتبال ایران شده بودند.

چه کسی در ایران جلوی اسپانسر قُلدر می ایستد؟

حکایت این شرکت خصوصی در فوتبال ایران که چندمین نام برای نقش آفرینی و سودجویی مدیرش در فوتبال ایران محسوب می شود، حکایت پول و قدرت است. این شرکت که با پول پیامک های ارسالی مردم درآمد هنگفتی به دست آورده و با این روش قدرت ماورای تصور پیدا کرده بود، تصور می‌کند می‌تواند برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد. حرفی که سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به صراحت آن را مطرح کرد و برای نخستین بار از زیاده خواهی این شرکت و منتی که بر سر تیمها و فوتبالی ها می گذارد، پرده برداشت. اسپانسری که تصور می کند به اسم درآمدزایی از تبلیغات می‌تواند تمام معادلات فوتبال ایران را خودش رقم بزند و همه امتیازات را انحصارا در اختیار بگیرد و فوتبالی ها هم از او بودجه و پول گدایی کنند.

اسپانسری که توانایی هماهنگ کردن دربی دوستانه در تاریخ 25تیر را نداشته، با تکیه بر قرارداد بحث برانگیز و خلاف قانونش، پاها را در یک کفش کرد که دربی را در تاریخ 31تیر و خارج از برنامه فشرده این دو باشگاه مردمی برگزار کند، یعنی یک روز پس از سوپرجام و همزمان با روز جشن برترین‌های فوتبال ایران! جالب اینکه سازمان لیگ هم با این موضوع کنار آمد و قصد برگزاری دیدار سوپرجام در تاریخ 4مرداد و متعاقب آن تغییر زمان دو بازی ابتدایی پرسپولیس و نفت را داشت اما ناهماهنگی‌ها و عدم توانایی لازم اسپانسر مانع شد تا در کمال تعجب مدیر جنجالی این شرکت، طلبکار شده و ادعای خسارت کند!!

شیرازی در آن برهه پا را فراتر هم گذاشت و اعلام کرد در صورت عدم پخش بازی از صداوسیمای ایران، این دیدار از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، حرفی که مشخص بود از اساس منع قانونی دارد.
پس از این موضوع شیرازی که تصور می‌کند چون پول دارد می‌تواند برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد، فشار زیادی به رسانه ها وارد کرد و مانع حضور مربیان و بازیکنان تیمهای استقلال و پرسپولیس در کنفرانس های خبری و مصاحبه های میکسدزون شد تا قلدر مآبی اش را به رخ رسانه های نوشتاری و دیداری و شنیداری هم بکشد.
او در پرده بعدی سناریوهای جنجالی اش که شرکت های خواهان برای سرکایه گذاری در فوتبال ایران را فرار ی می دهد، جنگ با شبکه سه و سایر برنامه ها را علنی کرد و به یک‌باره با چرخش 180درجه ای از پخش سی‌دی ضبط شدهبازی و برگزاری دربی بدون تماشاگر سخن گفت! گویی دهه 60 است و مردم منتظرند یک بازی برگزار و یک هفته بعد تصاویر ضبط شده آن پخش شود! کسی پیگیر تناقض‌گویی‌های این دلال پیامکی نشد و جولان او ادامه پیدا کرد تا اینکه طاهری با قدرت مقابل او و داورزنی معاون وزیر ورزش ایستاد و سرانجام او را از قراردادی که میلیاردها تومانش هنوز پرداخت نشده، بیرون کرد.

حالا اسپانسر سابق سرخابی‌ها طی چند روز اخیر و مصادف با زمان پرداخت قسط های آخرسال، با خبر بدحسابی همیشگی اش دوباره خبرساز شده و برای مدیران باشگاه های بحران زده ایران شاخ و شانه می کشد. به گفته آذری و تایید درودگر او همچنان تصور می‌کند که می‌تواند برای کل فوتبال ایران تصمیم بگیرد و هر وقت که دلش خواست پولی هم کف دست فوتبالی ها بیندازد و انگار که قراردادی نیست و تضمینی هم بابت تسویه وجود ندارد.

بار دیگر در روزهای پایانی سال، این چهره که حالا تمامی فوتبالی ها او را می شناسند و بارها بابت مسایل مالی از سوی دستگاه قضایی ایران متهم شده، فوتبال ایران را به بازی گرفته است و از پرداخت میلیاردها تومان معوقه قرارداد سال جاری طفره می رود و در حالی که پنج هفته به پایان رقابت ها باقی است، دست همه را در پوست گردو گذاشته است و هیچ نهادی هم نیست که به داد باشگاه های بدهکار و در خطر انحلال برسد.
دیگر زمان برخورد قطعی و جدی سرآمده و لازم است فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متولیان فوتبال ایران مقابل زیاده‌خواهی‌ها و قلدربازی‌های اسپانسر تبلیغات محیطی که شائبه بهره گیری از ژن خوب را هم تداعی می کند، بایستند و اجازه ندهند این اسپانسر با پول فوتبالدوستان و بازیکنان و مربیان، در تاج فوتبال ایران نشسته و اعتبار این رشته را به سخره بگیرد.

چه کسی در ایران جلوی اسپانسر قُلدر فوتبال می ایستد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مگر میشود کسی فراتراز قانون باشد؟؟؟!!!!!
چر ا دستگاههای اطلاعاتی ورود نمیکنند و فقط به ورود خانمها به استادیوم دقت میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر