بازدید 4243

گران شدن طلا در آستانه سخنرانی رئیس فدرال رزرو

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره هستند، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است.
کد خبر: ۷۱۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 12 July 2017
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره هستند، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا که پیش از این نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسیده بود، امروز چهارشنبه در آستانه نشست کنگره و سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۱۸ دلار رسیده است.

قیمت جهانی طلا روز سه شنبه نیز با افزایش ۰.۳ درصدی روبرو شده است که این میزان افزایش در یک روز از ۲۳ ژوئن بی سابقه بوده است.

در آستانه سخنرانی یلن در کنگره آمریکا دو مقام ارشد دیگر بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی نسبت به پایین بودن رشد دستمزد و توقف روند صعودی تورم هشدار داده اند و این مساله می تواند موجب رویکرد محتاطانه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده شود.

این گزارش افزود: نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس در اظهاراتی نسبت به کاهش رشد دستمزدها طی ماه های اخیر هشدار داده است.

البته متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که ۹ فدرال رزرو ایالتی خواستار افزایش نرخ بهره بانک های تجاری شده اند.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا کانادا و انگلیس هستند.

سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا طی سال آینده برای نخستین بار از جولای ۲۰۱۱ میلادی نرخ بهره خود را افزایش خواهد داد.

گری کوهن مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا نیز در سخنانی تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال آینده بخواهد جانت یلن را برای دومین بار به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی کند.

این در شرایطی است که دیدار دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا با یک وکیل روسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ بار دیگر به جنجالی بزرگ تبدیل شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

منبع:رویترز
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان