بازدید 5220
امیر حسین زمانی‌نیا:

قرارداد توتال نشان داد که تحریم ها باز نمی گردد

معاون وزیر نفت ایران در روز سه شنبه گفته است که ایران بعد از برداشته شدن تحریم های غربی در سال گذشته شاهد افزایش سریع تولید و صادرات گاز مایع خواهد بود و افزود که قراردادهای اخیر با شرکت های جهانی نشان می دهند که آن ها باور دارند، تحریم ها باز نخواهد گشت.
کد خبر: ۷۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 11 July 2017
معاون وزیر نفت ایران در روز سه شنبه  گفته است که ایران بعد از برداشته شدن تحریم های غربی در سال گذشته شاهد افزایش سریع تولید و صادرات گاز مایع خواهد بود و افزود که قراردادهای اخیر با شرکت های جهانی نشان می دهند که آن ها باور دارند، تحریم ها باز نخواهد گشت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امیر حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت ایران در زمینه تجارت و امور بین الملل گفته است که تولید گاز ایران تا پایان سال از 800 میلیون متر مکعب به 1 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

قرارداد توتال نشان داد که تحریم ها باز نمی گردد

وی گفت که حجم موجود برای صادرات تا سال 2021 به 365 میلیون متر مکعب خواهد رسید که بیشتر از صادرات قطر به عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان است.

توتال فرانسه در اوایل ماه جولای برای کمک به افزایش تولید گاز ایران از میدان عظیم پارس جنوبی، که ایران در آن با قطر مشترک است، قراردادی امضا کرده است.

در این قرارداد ١٩,٩ درصد سهم شركت پتروپارس، ٣٠ درصد سهم شركت چيني و  ٥٠.١ درصد سهم توتال به عنوان رهبر اين كنسرسيوم است.

از زمان برداشته شدن تحریم های غربی در سال ۲۰۱۶، این اولین قرارداد بزرگ سرمایه گذاری یک شرکت غربی با ایران به شمار می آید.

زمانی نیا در کنفرانسی در استابول گفته است: قرارداد های امضا شده در هفته گذشته، با شرکت‌ چینی و توتال و شرکت ایرانی، نشان می دهد که ارزیابی شرکت های نفتی بین المللی این است که بازگشت تحریم ها اگر غیر ممکن نباشد، بسیار نامحتمل است.

بیست و دومین کنگره جهانی نفت، ۱۸ تا ۲۲ تیرماه امسال در مرکز همایشهای بین‌المللی استانبول برگزار میشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان