بازدید 3423

دلگرمی نمایندگان اوپک از اظهارات روسیه

نمایندگان اوپک اعلام کردند از آمادگی روسیه برای گفت‌وگو درباره تغییرات در توافق کاهش تولید که زمینه را برای اقدامات بیشتر به منظور حذف مازاد عرضه جهانی فراهم می‌کند، دلگرم شده‌اند.
کد خبر: ۷۱۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 08 July 2017
نمایندگان اوپک اعلام کردند از آمادگی روسیه برای گفت‌وگو درباره تغییرات در توافق کاهش تولید که زمینه را برای اقدامات بیشتر به منظور حذف مازاد عرضه جهانی فراهم می‌کند، دلگرم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک مانند روسیه موافقت کرده‌اند توافق کاهش تولید را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ادامه دهند. اما قیمت‌های نفت از زمان تمدید این توافق در اواخر ماه مه به شدت کاهش یافته که تاحدودی به دلیل تولید بالاتر از سوی نیجریه و لیبی بوده است. این دو کشور دو عضو اوپک هستند اما از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده‌اند.

وزیران انرژی مهم از جمله وزیران عربستان سعودی و روسیه پیش از این اظهار کرده بودند که نیاز فوری برای تدابیر بیشتر به منظور حمایت از قیمت‌های نفت وجود ندارد اما وزارت انرژی روسیه روز جمعه اعلام کرد که مسکو آماده است پیشنهادات از جمله بازنگری توافق در صورت لزوم را مورد بررسی قرار دهد.

نمایندگان اوپک به رویترز گفتند: اگرچه هیچ مذاکراتی درباره اقدامات بیشتر وجود نداشته اما اظهارات روسیه زمینه مثبتی را برای ایده‌هایی مانند مورد ملاحظه قرار دادن کاهش بیشتر تولید فراهم می کند.

یک منبع نزدیک به اوپک اظهار کرد: نشانه‌های دلگرم کننده‌ای از سوی روسیه برای ایده هایی مانند کاهش بیشتر تولید برای متوازن کردن مجدد بازار وجود دارد.

وزیران نفت پنج کشور نظارت‌کننده بر توافق کاهش تولید بعلاوه عربستان سعودی به عنوان رئیس اوپک قرار است در ۲۴ ژوئیه در  روسیه دیدار کنند. این کشورها می‌توانند تغییر در توافق را به اوپک که نشست بعدی‌اش در نوامبر برگزار می‌شود، پیشنهاد کنند.

مقامات اوپک درباره اینکه آیا تولید لیبی و نیجریه باید محدود شود، گفت و گو کرده اند با این همه چنین اقدامی با مقاومت از سوی این کشورها روبرو خواهد شد.

به گفته منابع اوپک، اوپک همچنین کاهش بیشتر تولید در آخرین نشست خود که در ماه مه برگزار شد را مورد بررسی قرار داد اما این پیشنهاد با مخالفت روبرو شد. هر دو ایده احتمالا در نشست ماه جاری به شکل سناریوهایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اما یک نماینده اوپک اظهار کرد: بعید است اقدامات بیشتر مورد حمایت ۲۴ کشور عضو و غیرعضو اوپک که در توافق کاهش تولید مشارکت کرده‌اند، قرار گیرد زیرا توافق کنونی تنها تا مارس ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر