بازدید 3053

۲۲ درصد معتادان کشور از محیط کار و کارگری هستند

کد خبر: ۷۱۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 08 July 2017
استاندار اردبیل گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یکی از معیارهای اصلی جلوگیری از توسعه این بلای خانمانسوز است و به طور قطع سازمان‌های مردم‌نهاد نقش ویژه‌ای در این زمینه داشته و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید خدابخش در همایش صیانت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه آزاد اردبیل با بیان این مطلب گفت: براساس آمارهای ارائه‌ شده در کشور،  22 درصد معتادان در محیط‌های کار و کارگری بوده و بیش از 60 درصد نیز متاهل هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه امروز مواد مخدر شکل ساده خود را از دست داده است، یادآور شد: امروز همه اقشار از مدرسه، دانشگاه، اداره، کشاورز... در خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند بطوریکه سالانه  250 تن مواد مخدر با تلاش های  نیروهای نظامی و امنیتی منهدم می شود.

به گفته وی امروز در دنیا مواد مخدر به یک تجارت جهانی بزرگ مبدل شده است که درآمد آن چندین برابر فروش نفت در ایران است بطوریکه در دسترس بودن انواع مواد مخدر باعث شده در کشور ما سن اعتیاد کاهش و روی آوری جوانان و نوجوانان به بهانه های مختلف به مواد مخدر صنعتی بیشتر شود.
    
استاندار  اردبیل مبارزه با اعتیاد را یک مبارزه فرهنگی دانست و گفت: مردم، سازمانهای مردم نهاد و همه ارگانها باید به پا خیزند چرا که در جامعه احساس خطر می شود.

به گفته وی در سالهای اخیر گرایش زنان به مواد مخدر در اردبیل نسبت به گذشته بیشتر و سن اعتیاد نیز کاهش یافته است.
 
خدابخش با بیان اینکه  45 سازمان مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از آن در سطح استان در حال فعالیت هستند، یادآور شد: امروز پیشگیری از مواد مخدر  مردمی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از اهمیت خاصی  برخوردار بوده انتظار می رود از سازمان های مردم نهاد در این حوزه بجد ورود پیدا کنند و دولت هم به نوبه خود حمایتهای لازم را از آنها انجام خواهد داد.

وی در ادامه به ایجاد یک مرکز نگهداری از معتادان متجاهر توسط شهرداری در استان اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجاد یک کمپ دیگر در سطح استان هستیم. 

به گفته خدابخش هزینه ای که امروز یک معتاد به جامعه و حاکمیت تحمیل می کند هزینه کلانی است و امروز باید بجای زندانی کردن آنها را به کمپ و مراکز درمانی که برای معتادان متجاهر ایجاد شده بسپاریم  تا به زندگی امیدوار شده و در این مراکز بهبودی خود را باز یابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل