بازدید 14656
۸
در حاشیه نشست کشورهای «جی 20»؛

توافق آتش بس آمریکا و روسیه در جنوب سوریه در پی دیدار ترامپ و پوتین

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل و بحران های مختلف بین المللی از جمله اوکراین و سوریه دیدار و گفت وگو کردند؛ دیداری که مهم ترین نتیجه آن، توافق این دو کشور برای آتش بس در جنوب سوریه بوده است.
کد خبر: ۷۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 07 July 2017

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل و بحران های مختلف بین المللی از جمله اوکراین و سوریه دیدار و گفت وگو کردند؛ دیداری که مهم ترین نتیجه آن، توافق این دو کشور برای آتش بس در جنوب سوریه بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ بحران اوکراین و سوریه، مبارزه با تروریسم، امنیت سایبری از موضوعات اصلی دیدار پوتین و ترامپ بوده است.

در حالی که پوتین به رئیس جمهور آمریکا گفت، از دیدار با شما خرسندم، ترامپ نیز در پاسخ گفت: دیدار با شما مایه افتخار من است.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد، دیدار او با همتای روسی اش، نتایج مثبتی در زمینه روابط دوجانبه و مسائل بین الملل داشته باشد

 
پوتین در نخستین دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکای اش در حاشیه اجلاس گروه بیست در شهر هامبورگ آلمان گفت: امیدواریم در این دیدار با بررسی مسائل دوجانبه و بین المللی به نتایج عملی برسیم. گفت وگوهای تلفنی بین رؤسای جمهور روسیه و آمریکا برای حل مسائل کافی نیست و باید دیدار رودرو صورت گیرد.

ولادیمیر پوتین گفت: من چندین بار با دونالد ترامپ تلفنی درباره مسائل دو جانبه و بین المللی بسیار مهم صحبت کرده ام؛ اما گفت وگوهای تلفنی هرگز کافی نیست. ما دوست داریم تحولات مثبتی میان دو کشور رخ دهد و بتوانیم از طریق همکاری با یکدیگر، مشکلات بزرگ بین المللی را حل کنیم. قطعا برای این منظور نیاز به دیدارهای شخصی است. من خوشحالم که توانسته ام شخصا با شما آقای رئیس جمهور ملاقات کنم. امیدوارم همان طور که شما هم گفتید، دیدار ما نتایج مثبتی داشته باشد.

ترامپ هم ابراز امیدواری کرد، این دیدار نتایج مثبتی در صحنه بین المللی و جهانی داشته باشد.

وی گفت: در این دیدار درباره چند مسأله گفت وگو کردیم و مسائل بسیار خوب پیش می رود. 
 
رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور پوتین و من درباره مسائل مختلفی با یکدیگر گفت وگو کردیم. فکر می کنم گفت وگوی ما خیلی خوب پیش رفت و گفت وگوهای خیلی خوبی داشتیم. روشن است این گفت وگوها ادامه پیدا خواهد کرد. ما انتظار داریم اتفاقات بسیار مثبتی برای روسیه و آمریکا و همه، رخ دهد. برای من افتخار است که با شما هستم.

با آنکه از جزئیات این توافق و نحوه اجرای آن خبری در دست نیست، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که آتش‌بس از ظهر یکشنبه به وقت دمشق آغاز خواهد شد.
دقایقی از دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه نگذشته بود که مقامات این دو کشور از توافق آن ها بر سر آتش بس در جنوب سوریه خبر دادند.

یک مقام آمریکایی مدعی شده، اردن و اسرائیل که با سوریه مرز مشترک دارند، نیز جزو این توافق هستند.

توافق آتش‌بس جدید با توافق مناطق کاهش تنش که قرار است، بر اساس توافق روسیه، ترکیه و ایران ایجاد شوند، متفاوت است. آمریکا در ایجاد مناطق کاهش تنش دخالت ندارد و مذاکرات در هفته جاری در قزاقستان برای رسیدن به توافق بر سر این مناطق، ناکام ماند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز ضمن تأیید آتش بس در جنوب سوریه که در پی توافق رؤسای جمهور این کشور و آمریکا به دست آمد، گفت از روز یکشنبه آغاز خواهد شد.
 
«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا با تأیید توافق واشنگتن و مسکو جهت برقراری آتش‌بس در جنوب سوریه، گفت: هنوز درباره سرنوشت «بشار اسد» تصمیم نگرفته‌اند.

تیلرسون ادعا کرد، آینده طولانی برای حضور بشار اسد در سوریه نمی‌بینند و او در دوره انتقالی کنار خواهد رفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
باز این دو کشور قلدر دنیا با هم !
رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد، دیدار او با همتای روسی اش، نتایج مثبتی در زمینه روابط دوجانبه و مسایل بین الملل داشته باشد. !یعنی خوشحال با خودش دیدار کرده است
نقش ایران نباید نادیده گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
باشه بهشان میگم
اگه وضعیت به همین صورت پیش میرفت امریکا در اینده سوریه هیچ دخالتی نمیتونست بکنه مجبوره یه جایی کنار بیاد
نتایج این دیدار کم کم معلوم میشه.ممکنه روسیه سوریه روبده وکریمه رو بگیره؟بزودی معلوم میشه
فقط اميدواريم كه روسيه مانند برنامه اتمي نخو اهد همه چيز يادش بره و بخواهد براي خودش كاسبي بكند
کلاهی که تا گردن سر همپیمانان روسیه رفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار