بازدید 3139

امنیت شغلی کارگر روی کاغذ تامین نمی‌شود

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ابراز امیدواری کرد: بخشنامه امنیت شغلی کارگران صرفا روی کاغذ نباشد و ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد تا بتواند مشکلات کارگران را به طور ریشه‌ای حل کند.
کد خبر: ۷۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 07 July 2017
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ابراز امیدواری کرد: بخشنامه امنیت شغلی کارگران صرفا روی کاغذ نباشد و ضمانت اجرایی لازم را داشته باشد تا بتواند مشکلات کارگران را به طور ریشه‌ای حل کند.

علی خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشنامه امنیت شغلی کارگران که سال گذشته از سوی وزیر کار ابلاغ شد،‌ گفت: آنچه مسلم است باید ببینیم این بخشنامه با چه ادبیات و چه نیتی نوشته شده است. یکی از مفاد این بخشنامه موضوع اجرای تبصره ماده ۷ قانون کار بود که کارفرمایان را مکلف می‌کرد یک نسخه از قراردادهای کار را به کارگر و یک نسخه را به اداره کار محل ارائه دهند.

وی ادامه داد: این امر جلوی امضای قراردادهای سفید را می‌گرفت و نظرمان این بود که اگر کارفرما در این خصوص کوتاهی کرد، به عنوان یک ضمانت اجرایی مناسب در مواقعی که کارگر از کارفرما شکایت داشت، دیده شود.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخشنامه سال گذشته این ضمانت اجرایی دیده نشده بود، لذا انتظار داریم در مراحل تدوین چنین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که به کارگران مربوط است از نظرات و پیشنهادات تشکل‌ها استفاده و سه‌جانبه‌گرایی رعایت شود.

به اعتقاد خدایی بخشنامه‌ای که جنبه عملیاتی نداشته و صرفا روی کاغذ باشد، ضمانت اجرایی لازم را هم ندارد و نمی‌تواند مشکلات کارگران را به طور جدی و ریشه‌ای حل کند.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر آیین‌نامه ماده ۷ قانون کار اظهار کرد: با تنظیم و تدوین این آیین‌نامه بسیاری از نابسامانی‌های موجود در بازار کار برطرف شده و مشکلات مربوط به کارگران و حوزه روابط کار کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مذاکرات مقامات کارگری با معاونت روابط کار در خصوص ساماندهی قراردادهای کار گفت: امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های مهم جامعه کارگری است و در تلاشیم تا در این خصوص جلسه‌ای را با شخص وزیر یا معاونت روابط کار برگزار و ابعاد قضیه را بررسی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل