بازدید 10883

واکنش پارلمان افغانستان به اظهارات اخیر روحانی

پس از اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ایران درباره سدهای آب در افغانستان، پارلمان این کشور در واکنش به این موضوع اظهارات روحانی را غیر قابل قبول دانست.
کد خبر: ۷۰۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 05 July 2017
پس از اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ایران درباره سدهای آب در افغانستان، پارلمان این کشور در واکنش به این موضوع اظهارات روحانی را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش تسنیم، «محمد همایون» معاون پارلمان افغانستان که ریاست جلسه امروز پارلمان را برعهده داشت با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی تاکید کرد: پیش از هر اظهارنظری باید توافقات صورت‌گرفته بین دو کشور با دقت مطالعه شوند.

معاون پارلمان افغانستان با اشاره به اظهارات روحانی گفت: این اظهارات موجه نیست و دولت‌های ایران و افغانستان قراردادهایی دارند که باید به دقت مطالعه شوند و سپس اظهارنظر صورت گیرد.
تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان، اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «مداخله در امور داخلی» این کشور اعلام کردند.

این نمایندگان تاکید کردند که مالکیت بر آب‌های جاری در افغانستان حق آنها است.
برخی از نمایندگان افغان نیز از خواستار ارائه توضیح سفیر ایران در کابل شدند.
«کرام‌الدین رضازاده» نماینده پارلمان افغانستان اظهار داشت: گفته‌های روحانی قابل قبول نیست و افغانستان حق دارد که برای آبیاری و تولید انرژی برق سد ایجاد کند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در نشست بین‌المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار که با حضور نمایندگان 34 کشور دنیا در تهران برگزار شد گفت: نمی‌تواند در برابر احداث سدهای آب در افغانستان بی‌تفاوت بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل