بازدید 1720

ماکرون: فرانسه تا هر زمان لازم باشد در «مالی» باقی خواهد ماند

رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر به کشور مالی از تداوم مشارکت فرانسه در این کشور تا زمان مقتضی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 03 July 2017
رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر به کشور مالی از تداوم مشارکت فرانسه در این کشور تا زمان مقتضی خبر داد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی از تداوم مشارکت فرانسه در مالی در چارچوب عملیات این کشور در منطقه آفریقایی ساحل موسوم به «برخان» تا زمان مقتضی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» که به مالی سفر کرده بود، طی اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «فرانسه تا هر زمان که لازم باشد در چارچوب عملیات برخان برای مبارزه با تروریسم در مالی خواهد ماند.»

وی افزود: «من به سربازانمان که برای آزادی در این کشور می‌جنگند می‌گویم که ما در نهایت در این جنگ پیروز خواهیم شد اگرچه ممکن است تحقق این امر طولانی باشد. من ماه گذشته به گائو و اکنون به مالی آمده‌ام تا اطمینان‌خاطر بدهم که فرانسه تا هر زمان که لازم باشد در اینجا خواهد ماند و هدف بلند مدت ما در این مسیر همراهی و پشتیبانی از نیروهای ملی و منطقه‌ای است.»

وی با اشاره به نیروهای تکفیری حاضر در منطقه ساحل افزود: «آنها به صورت مخفی و با ترس کار می‌کنند و دنبال ایجاد تفرقه و هراس در ما هستند اما ما به طور بی‌وقفه با این دشمن افراطی مبارزه خواهیم کرد.»

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالیست که وی پیشتر نیز در جریان نخستین سفر خود به منطقه ساحل و مالی، بر ادامه مشارکت نظامی فرانسه در منطقه ساحل و مالی بمنظور تأمین امنیت آنها تأکید کرده بود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 4000 نظامی فرانسوی در چارچوب عملیات فرانسه علیه گروه‌های تکفیری در منطقه آفریقایی ساحل موسوم به «برخان» (Barkhane) در 5 کشور مالی، نیجر، بورکینافاسو، چاد و موریتانی مستقر هستند.

فرانسه در چندین عملیات خارجی از جمله عملیات‌ «شَمَل» در خاورمیانه (Chammal) علیه گروه تروریستی داعش، عملیات «برخان» (Barkhane) در منطقه آفریقایی ساحل و عملیات «سانگاریس» (Sangaris) در آفریقای مرکزی که 31 اکتبر گذشته به پایان رسید، مشارکت دارد.

براساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 8000 نظامی در چارچوب عملیات شمل و برخان مشارکت دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی