بازدید 10298
۴
پیمانه اقتصادی؛

از «توقف 56 نماد در رکود بورس بی‌انگیزه» تا «اعتراض بیسکویتی در پارلمان بخش خصوصی»

این پیمانه موضوعاتی همچون افت ۳۴ واحدی شاخص با فولاد مبارکه اصفهان، افزایش قیمت انواع سکه، افت شدید فروش سکه طلا در آمریکا، واردات 96 تن سربطری از آلمان و اتریش، نفت در آستانه جهش قیمت، افزایش قیمت یورو به سمت 4400 تومان، سرانجام قیمت‌ پژو ۲۰۰۸ در جلسه امروز، بده بستان‌ تعرفه‌ای ژاپن و اتحادیه اروپا بر سر پنیر و خودرو و رکود بازار گوشت با چاشنی تب کریمه کنگو را در بر دارد.
کد خبر: ۷۰۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 03 July 2017
از «توقف 56 نماد در رکود بورس بی‌انگیزه» تا «اعتراض بیسکویتی در پارلمان بخش خصوصی»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون افت ۳۴ واحدی شاخص با فولاد مبارکه اصفهان، افزایش قیمت انواع سکه، افت شدید فروش سکه طلا در آمریکا، واردات 96 تن سربطری از آلمان و اتریش، نفت در آستانه جهش قیمت، افزایش قیمت یورو به سمت 4400 تومان، سرانجام قیمت‌ پژو ۲۰۰۸ در جلسه امروز، بده بستان‌ تعرفه‌ای ژاپن و اتحادیه اروپا بر سر پنیر و خودرو و رکود بازار گوشت با چاشنی تب کریمه کنگو را در بر دارد.


توقف 56 نماد در رکود بورس بی‌انگیزه / افت ۳۴ واحدی شاخص با فولاد مبارکه اصفهان

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 11 تیرماه 96 با کاهش 34 واحدی به رقم 78 هزار و 765 واحد رسید. تالار شیشه ای در دومین روز  کاری بازار سرمایه در هفته جاری، شاهد قرمز پوشی شاخص های منتخب بود، به طوریکه؛ شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت 11 واحدی به رقم 26 هزار و 515 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 20 واحد کاهش، عدد 17 هزار و 160 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز 18 واحد افت داشت و به عدد 13 هزار و 222 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 108 واحدی به رقم 85 هزار و 880 واحد دست یافت. شاخص بازار اول با افت 20 واحدی به رقم 54 هزار و 323 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با کاهش 95 واحدی، عدد 176 هزار و 494 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 16 واحد کاهش بر خلاف روزهای گذشته بیشترین تأثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتد. از دیدگاه کارشناسان، بازار دیروز، همچنان بازاری درگیر با کمبود نقدینگی و البته بی‌انگیزگی ناشی از فقدان خبرهای قوی در بازار بود. به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته حجم معاملات کاهش 57 درصدی و ارزش معاملات افت 50 درصدی را نسبت به میانگین سه ماه ابتدایی سال نشان داد. در شرایط کنونی توقف 56 نماد بورسی در کنار غلبه شرایط احتیاطی پس از رشد اخیر قیمت سهام و تداوم ریسک‌های سیاسی عامل تشدید فضای رکود در بازار سهام است.

از «توقف 56 نماد در رکود بورس بی‌انگیزه» تا «اعتراض بیسکویتی در پارلمان بخش خصوصی»

بهای انواع سکه افزایش یافت

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران، بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه هم با افزایش دو هزار تومانی مواجه بود. در عین حال، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان، نیم سکه ۶۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سکه ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

افت شدید فروش سکه طلا در آمریکا

آمارهای رسمی دولت آمریکا نشان می دهد، فروش سکه طلا در شش ماه نخست 2017 میلادی به پایین ترین سطح از سال 2007 میلادی رسیده است. بر اساس گزارش رویترز، میزان فروش سکه نقره نیز در این مدت به پایین ترین حد از سال 2008 میلادی کاهش یافته است. این گزارش افزود: میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا در ماه ژوئن به کمتر از 6 هزار اونس رسیده که نسبت به ژوئن 2016 میلادی بیش از 92 درصد کاهش داشته است. فروش سکه طلا در بازار این کشور در شش ماه نخست امسال نیز به 192500 اونس رسیده است. این گزارش نشان می دهد که فروش سکه نقره در آمریکا در ماه ژوئن به 986 هزار اونس رسیده که نسبت به سال قبل بیش از 65 درصد کاهش داشته است. فروش سکه نقره در شش ماه نخست امسال نیز به 12.2 میلیون اونس رسیده که پایین ترین رقم از سال 2008 میلادی به شمار می رود. قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست امسال با افزایش 8 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که قیمت طلا در مدت مشابه سال قبل با افزایش 25 درصدی روبرو شده بود. قیمت جهانی نقره نیز در شش ماه نخست امسال با افزایش 4 درصدی روبرو شده است. این در شرایطی است که قیمت نقره در مدت مشابه سال 2016 میلادی بیش از 35 درصد رشد داشت.

واردات 96 تن سربطری از آلمان و اتریش!

بر اساس آمار گمرک در یک ماهه نخست سال 96 نزدیک به 96 تن سربطری، به ارزش ریالی 16424636828 و ارزش دلاری 506613 وارد کشور شده است. کشور آلمان با صادر کردن 13 تن سربطری، به ارزش دلاری 89205 و ارزش ریالی 2892040533 و همچنین کشور اتریش با صادرات 13 تن سربطری، با ارزش ریالی 1878595646 و ارزش دلاری 57932 جزو کشورهایی هستند که این محصول را به ایران صادر می کنند.

نفت در آستانه جهش قیمت است

یک تحلیلگر بازار اعلام کرد، با وجود افت قیمت نفت در نیمه نخست سال جاری میلادی، به زودی قیمت این کالا دوباره بالا می رود. به گزارش شبکه سی ان بی سی، قیمت نفت در نیمه نخست سال 2017 در بازاری که از عرضه مازاد رنج می برد، با 14 درصد کاهش رو به رو شد، اما یک کارشناس مالی باور دارد که بازار نفت به نقطه تحول نزدیک می شود. راب تامل، مدیر عامل مؤسسه تورتویز کپتال، گفت: بخش انرژی دچار افت شده، اما از پا نیفتاده است؛ بنیادهای بازار برای بازگشت روند رشد قیمت نفت در نیمه دوم، فراهم هستند. وی تصریح کرد: شما شاهد خواهید بود که سطح ذخیره سازی نفت در سطح جهان و در آمریکا، هر ماه کاهش می یابد؛ این مسأله به رشد قیمت نفت کمک و کل بخش انرژی را تقویت می کند. این مدیر مالی همچنین پیش بینی کرد که کمبود سرمایه گذاری در تولید نفت آمریکا سبب خواهد شد عرضه نفت کمتر شود و قیمت نفت افزایش یابد.

افزایش قیمت یورو به سمت 4400 تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با افزایش 30 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 746 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 1432 ریال نسبت به روز شنبه، به رقم میانگین فروش 43 هزار و 796 ریال رسید. همچنین یورو در ساعت 14 و 18 روز یکشنبه، به میانگین خرید بالاتر از 44 هزار ریال نیز رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 417 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 146 ریال گران تر فروخته شد.


قیمت‌ پژو ۲۰۰۸ امروز به سرانجام می رسد؟!

شورای رقابت امروز موضوع قیمت‌گذاری خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد، در چنین شرایطی، قیمت پژو ۲۰۰۸ با ابهام روبه روست و مشخص نیست این خودرو بالاخره توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود یا خودروساز نرخ آن را نهایی خواهد کرد. بر این اساس، موضوع قیمت‌گذاری خودرو با توجه به معیارهایی مانند نرخ تورم بخشی خودرو و نمره کیفیت خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در جلسه امروز شورای رقابت احتمالاً در مورد قیمت‌گذاری پژو 2008 نیز بحث خواهد شد. پیش فروش پژو 2008 در حالی طی روزهای گذشته جنجال به پا کرده که نه تنها قیمت نهایی این خودرو مشخص نیست، بلکه برای پیش پرداخت این خودرو نیز رقم 60 میلیون تومان لحاظ شده که با توجه به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نشان دهنده قیمت نهایی بالای 120 میلیون تومان برای این محصول است. طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروساز در زمان پیش فروش خودرو می‌تواند حداکثر 50 درصد مبلغ خودرو را از خریدار دریافت کند که با این حساب قیمت پژو 2008 حداقل 120 میلیون تومان خواهد بود.

بده بستان‌ تعرفه‌ای ژاپن و اتحادیه اروپا بر سر پنیر و خودرو

مسئول امور تجاری اتحادیه اروپا گفت: توافق تجارت آزاد میان ژاپن و اتحادیه اروپا، پیام سفت و سختی را برای سیاست حمایتی که از سوی برخی کشورها در جهان دنبال می شود، به همراه خواهد داشت. وی تصریح کرد، بعد از ۴ سال مذاکره میان دو طرف، قرار است این توافق تجارت آزاد میان ژاپن و اتحادیه اروپا در نشست هفته آینده گروه جی ۲۰ در «هامبورگ» آلمان امضا شود. مسئول امور تجاری اتحادیه اروپا گفت: اگر ژاپن و اتحادیه اروپا دو قطب بسیار مهم اقتصاد در جهان هستند، می توانند با این اقدام به سایر نقاط جهان که اجرای سیاست حمایتی را در پیش گرفته اند، پیام بسیار قاطعانه ای را مخابره کنند. مالمسترو خاطرنشان کرد: توافق تجارت آزاد میان دو منطقه، پیروزی بزرگی برای طرفداران آن بعداز عقب کشیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق ترانس پسفیک  است. البته اقتصاد ژاپن و اتحادیه اروپا در حدود ۲۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد. به نقل از مهر، بر پایه این گزارش، «بروکسل» خواهان حذف تعرفه ۳۰ درصدی ژاپن از پنیرهای تولید شده اتحادیه اروپا است و از آن طرف هم توکیو، خواهان کاهش تعرفه اتومبیل های ژاپنی در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است.

رکود بازار گوشت با چاشنی تب کریمه کنگو

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات نرخ گوشت طی سه هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 36 الی 37 هزار تومان به مغازه دار و 41 الی 42 هزار تومان به مشتری عرضه می شود. به گفته وی با وجود رکود حاکم بر بازار امکان پیش بینی قیمت در بازار وجود ندارد. ملکی با اشاره به تأثیر شیوع تب کریمه کنگو بر بازار افزود: با توجه به شیوع این بیماری، مردم از خرید گوشت امتناع می نمایند و این درحالی است که تا کنون گزارش رسمی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو در استان تهران نشده است. وی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت واردات گوشت تصریح کرد: واردات گوشت به مقداری نیست که با ورود به چرخه بازار بتواند بر نرخ های داخلی تأثیر گذار باشد و تنها گرمای هوا و شیوع این بیماری چاشنی ثبات قیمت و رکود حاکم بر بازار شده است.

اعتراض بیسکویتی در پارلمان بخش خصوصی

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با گذاشتن بیسکویت های وارداتی روی میز هیأت رئیسه به روند واردات بیسکویت های اروپایی به ویژه بیسکویت های آلمانی اعتراض کرد. به گزارش صدا و سیما؛ خداشکر کاظمی در نشست امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: وقتی خودمان از صنایع قوی بیسکویت سازی برخورداریم چه لزومی به واردات از کشورهای اروپایی داریم که همین چند روز پیش ما را تحریم کردند. کاظمی افزود: وقتی صنایع داخلی ما با آن همه ظرفیت تولیدی در رکود به سر می برند چرا وزیر اجازه واردات این بیسکویت ها را صادر می کند. وی افزود: واردات بی رویه موجب شده بنده از سال 94 تا کنون کارگران خود را از 1200 نفر به 120 نفر کاهش دهم.

تعداد بازدید : 287


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
تولید کننده های ما نگران از دست دادن بازار بخاطر بی کیفیتی محصولاتشون هستن. در واردات و ببندن شما صدسال دیگه هم تلاشی برای بهبود کیفیت نمیکنید و همون آَشغالها رو تولید میکنید
تمام میکروفن هایی که صحبت از تولید ملی واقتصاد مقاومتی میکنند وارداتی هستند باید اول از خود شروع کنیم
بورس ورشکسته است ازدی ۹۲ به کمارفته ودیگرازآن خارج نخواهدشد
56 نماد در بورس متوقف شد بیشتر از 110 تا هم قبلا بسته بود!!! یک نفر بگه تو بورس چه خبره؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل