بازدید 3606

رهبران کارتل‌های مواد‌مخدر هدف اصلی اصلاح مجازات اعدام

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری تبدیل تجارت و قاچاق موادمخدر به کار فنی و تخصصی، گفت: با توجه به تخصصی شدن قاچاق موادمخدر طرح کاهش مجازات اعدام بر مبارزه عالمانه با سرکرده‌ها تاکید دارد.
کد خبر: ۷۰۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 01 July 2017
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص طرح کاهش مجازات اعدام و نقش بازدارنده این طرح در مبارزه با قاچاق موادمخدر، گفت: چندی پیش برخی از مسئولان اجرایی کشور نسبت به مفاد طرح کاهش مجازات اعدام انتقاداتی را مطرح و درخواست توقف این طرح را ارایه کردند، از این رو اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با هیات رئیسه مجلس جلسه‌ای را برقرار و در این زمینه مذاکراتی انجام گرفت.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح کاهش مجازات اعدام نتیجه کارهای کارشناسی و تخصصی نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: با توجه به جمع‌بندی جلسه مذکور، با توقف طرح کاهش مجازات اعدام مخالفت شد لذا این طرح در دستور کار هفتگی صحن علنی قرار گرفت، مخالفان دولتی هم نظراتشان را می‌توانند در جریان بررسی در صحن علنی مطرح کنند.

وی در ادامه با اشاره اینکه مواد مخدر در کنار سه تجارت دیگر، جزو پر درآمدترین اقتصادهای دنیا قرار دارد و در توضیح آثار این طرح، افزود: نهادهای مبارزه کننده اعم از مجامع قضایی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت اطلاعات به صورت تخصصی می‌توانند با این تجارت پر سود دنیا مبارزه کنند.

نوروزی با یادآوری تبدیل تجارت و قاچاق موادمخدر به کار فنی و تخصصی، گفت: قاچاقچیان اصلی عموما در امان بوده و کمتر در لیست معدومین قرار می‌گیرند در حالیکه مبارزه و حذف این افراد در نابودی این تجارت پر سود تاثیرگذار است، همانگونه که تجربه نشان داده مبارزه با عاملان کم تقصیر و خرد در قاچاق و تجارت موادمخدر بازدارنده نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهت مبارزه با سرکرده‌های قاچاق و تجارت موادمخدر در طرح کاهش مجازات اعدام قانون منعطفی نوشته شده البته انعطاف در تدوین با سخت‌گیری در اجرا همراه خواهد بود، بنابراین قانون به نوعی اجرا خواهد شد که اعدام در موارد خاص انجام می‌شود اما زمانی که حکم اعدام یا حبس صادر می شود سرسختانه اجرا می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در طرح کاهش مجازات اعدام اقدامات کارشناسانه و عالمانه انجام شده تا مبارزه جدی با قاچاق و تجارت مواد مخدر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ پرویز افشار معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گردش مالی حدود ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ میلیارد دلاری ناشی از مواد مخدر، محرک و روان گردان‌ها گفت: مواد مخدر در کنار سه تجارت دیگر، جزو پر درآمدترین اقتصادهای دنیا قرار دارد. مواد مخدر، اسلحه و دارو و غذا را جزو چهار تجارت پرسود طبقه بندی می‌کنند که به دو تجارت از این میان سیاه عنوان می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس