بازدید 1919

استقبال سودان از تصمیم کاهش صلحبانان سازمان ملل در دارفور

وزارت خارجه سودان در پیامی با استقبال از تصمیم شورای امنیت مبنی بر کاهش تدریجی صلح‌بانان خود در دارفور گفت: این تصمیم نشان می‌دهد که درگیری در سودان پایان یافته و یک پرونده بسته شده است.
کد خبر: ۷۰۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 01 July 2017
وزارت خارجه سودان در پیامی با استقبال از تصمیم شورای امنیت مبنی بر کاهش تدریجی صلح‌بانان خود در دارفور گفت: این تصمیم نشان می‌دهد که درگیری در سودان پایان یافته و یک پرونده بسته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه سودان در پیامی اعلام کرد این وزارتخانه از تصمیم کاهش تدریجی تعداد صلح‌بانان در ماموریت یونامید در این منطقه استقبال می‌کند.

به نوشته این بیانیه این تصمیم شورای امنیت تایید می‌کند که مساله دارفور دیگر یک پرونده بسته شده است و این منطقه به سمت صلح بازگشته است.

وزارت خارجه سودان اعلام کرد: این وزارتخانه به روند خروج نیروهای صلحبان، سازمان ملل کمک خواهد کرد.

چند روز گذشته، شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، در صورت فراهم بودن شرایط و همکاری دولت خارطوم، تعداد نیروهای حافظ صلح در اقلیم دارفور سودان طی سال آتی میلادی به نصف کاهش پیدا می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچنین اتحادیه آفریقا پیشتر به کشورهای عضو شورای امنیت توصیه کرده بودند تا این تصمیم را اتخاذ کنند.

همچنین شورای امنیت با این امر موافقت کرد تعداد نیروهای پلیس در اقلیم دارفور بیش از یک چهارم کاهش یابد.

طبق این قطعنامه که روز پنجشنبه تصویب شد، تعداد نیروهای حافظ صلح در دارفور از ۱۵ هزار و ۴۸۵ تن به ۱۱ هزار و ۳۹۵ تن در شش ماه اول کاهش خواهد یافت و نیروهای پلیس نیز از ۲۸۸۸ تن به ۳۴۰۳ تن کاهش می‌یابد.

همچنین گوترش از شورای امنیت خواست تا اول ژانویه ۲۰۱۸ ارزیابی خود از این اقدام را در قالب گزارشی ارائه دهد.

در این گزارش نحوه اجرای کاهش نیروها، اثرات آن بر حفاظت از غیرنظامیان، امدادرسانی‌ها، همکاری دولت سودان با هیات سازمان ملل و نیز این مساله که آیا شرایط برای ادامه کاهش نیروها در دارفور مناسب هست یا نه، بررسی خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر