بازدید 3488

اجاره بها در شهرهای بزرگ چند درصد رشد کرده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در حال حاضر رشد اجاره بها در شهرهای کوچک زیر ۵ درصد و در شهرهای بزرگ ۷ تا ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۷۰۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 01 July 2017
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در حال حاضر رشد اجاره بها در شهرهای کوچک زیر ۵ درصد و در شهرهای بزرگ ۷ تا ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسام عقبایی ضمن اشاره به این جمله که نرخ سود بانکی در کشور بالاست، افزود: بخش عمده ای از موجران رویکرد سرمایه ای و کسب درآمد به بازار اجاره بها دارند بنابراین ارزش ملک خود را با سود بانکی حاکم بر کشور قیاس می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کاهش سود بانکی در متعادل سازی بازار اجاره بهای مسکن بسیار حائز اهمیت است، اظهارداشت: با توجه به اینکه قیمت مسکن از سال 92 در کشور افزایش پیدا نکرده ولی در برابر بازار اجاره بها در این بازه زمانی هرساله رشد را تجربه کرده است.

این کارشناس بازار مسکن اصلی ترین سبب رشد اجاره بها در کشور را افزایش تقاضا و کمبود عرضه مسکن دانست و بر لزوم توجه دولت به ایجاد توازن در این حوزه تاکید کرد.

وی در ادامه از انعقاد 20 هزار قرار داد اجاره بها در تهران و 80 هزار قرارداد در کشور خبرداد و افزود:در حال حاضر رشد اجاره بها در شهرهای کوچک زیر 5 درصد و در شهرهای بزرگ 7 تا 10 درصد است.

عقبایی اضافه کرد: قیمت اجاره بها در شهرهای کوچک با توجه به توازن عرضه و تقاضا ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و اجاره بهای سال گذشته باید در شهرهای کوچک لحاظ شود.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بهاست، گفت: با توجه به اینکه از سال 92 به بعد قیمت مسکن در کشور افزایش نیافته به تبع اجاره بها نیز نبایستی در جامعه افزایش می یافت ولی متاسفانه چنین شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور ضمن اشاره به این جمله که رقابت ناسالم بین مستاجران باعث افزایش قیمت اجاره بها می شود، اظهارداشت: بدون شک با ایجاد رقابت در حوزه تولید و افزایش عرضه می توان حباب قیمت مسکن را در حوزه اجاره نشینی کاهش داد.

وی در ادامه ضمن درخواست از دولت مبنی بر اصلاح هرچه سریعتر سیاست های پولی و بانکی به جهت پیشگیری افراد سود جو و سوداگر در این حوزه یادآورشد: نبود متولی قیمت گذاری در بخش مسکن از دیگرمشکلات قیمت اجاره بها در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار