بازدید 6673

گوترش: هشدار آمریکا به سوریه جدی است

کد خبر: ۷۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 29 June 2017
دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، هشدار آمریکا به رئیس‌جمهور سوریه یک هشدار جدی بوده و باید شنیده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیش از دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: به نظر من این یک هشدار جدی بوده و من معتقدم هشدارهای جدی باید شنیده شوند.

آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نظام سوریه تدارکات و آمادگی‌های بالقوه مشخصی را برای یک حمله جدید با استفاده از تسلیحات شیمیایی اتخاذ کرده و هشدار داد که اگر نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه حمله‌ای ترتیب دهند آمریکا و ارتشش ضربه سنگینی را به آنها وارد خواهند کرد.

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفته بود: در حال حاضر فعالیت‌های مشابهی همانند فعالیت‌هایی که دولت سوریه پیش از انجام حمله شیمیایی ماه آوریل به ادلب انجام داد، وجود دارد؛ حمله‌ای که در آن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

روز سه‌شنبه نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز این هشدار را به حامیان بین‌المللی اسد یعنی روسیه و ایران بسط داد.

هیلی گفت: اگر این اتفاق مجددا تکرار شود ما این حامیان اسد را نیز مورد هدف قرار خواهیم داد. امیدوارم که هشدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باعث شود تا ایران و روسیه در اقدامات خود تجدیدنظر کنند و امیدوارم که این هشدار به اسد بفهماند که ما نمی‌خواهیم زنان، مردان و کودکان بی‌گناه مجدداً آسیب ببینند.

این در حالی است که مسکو این ادعاهای آمریکا را رد کرده و این هشدارها درباره آماده شدن نیروهای سوری برای یک حمله دیگر را تحریک آمیز خطاب کرد.

روسیه همچنین با اشاره به حمله موشکی آمریکا به یکی از پایگاه‌های هوایی سوریه در واکنش به حمله ادلب به واشنگتن نسبت به انجام اقدامات غیرمسئولانه دیگر در راستای نقض منشور سازمان ملل و به طور کلی قوانین بین‌المللی هشدار داد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار