بازدید 4052

بیش از یک میلیون واحد خالی از سکنه در تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه با ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی امکان پیگیری حقوقی آن ها وجود دارد، گفت: علت ثبت قرارداد های پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی سرمایه ای بودن آن است.
کد خبر: ۷۰۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 20 June 2017
سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن مصوبه مجلس در خصوص ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی، گفت: گفت این اتفاق باید سال ها پیش جهت مقابله با کلاهبرداری ها در زمینه پیش فروش مسکن صورت می گرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی شفاف سازی قراردادها صورت می گیرد، افزود: با توجه به اینکه مسکن در کشور ما به عنوان کالایی سرمایه ای معامله می شود، ثبت آن در دفاتر اسناد رسمی کاهش خطرات ناشی از بین رفتن منابع مردم را در پی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مردم سرمایه خود را در بازار مسکن هزینه می کنند که این نوع سرمایه گذاری با هدف کسب ارزش افزوده بیشتر بوده و اگر با کسب تضامین کافی صورت نگیرد به طور حتم فرد درسرمایه گذاری در این بازار مردد خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با ثبت این نوع قراردادها در دفاتر اسناد رسمی امکان پیگیری حقوقی آن ها وجود دارد، تصریح کرد: با این اقدام کاهش کلاهبرداری و همچنین فروش واحد مسکونی به چند نفر صورت گرفته و دعاوی این چنینی در دستگاه قضا کمتر خواهد شد.

موسوی بیوکی با اشاره به افزایش کلاهبرداری ها در حوزه پیش فروش ساختمان همزمان با بحران های اقتصادی، افزود: عدم انجام قراردادها در موعد مقرر و همچنین عمل نکردن به مفاد قرارداد از مواردی است که با ثبت رسمی در دفاتر اسناد رسمی دیگر رخ نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی دفاع محکم تری از حق خریدار و فروشنده را ممکن می کند، گفت: با توجه به اینکه بیش از یک میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران وجود دارد، همچنین اینکه مسکن به عنوان کالای سرمایه ای رد و بدل می شود؛ بسیاری از شکایت ها از کلاهبرداری در این زمینه صورت می گیرد که با ثبت رسمی در دفاتر اسناد رسمی حجم چنین تخلفات کم می شود.

ثبت قرارداد پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی برای جلوگیری از تاراج سرمایه مردم

وی ادامه داد: توصیه ما نیز به مردم ثبت هر نوع قراردادی برای خرید مسکن یا پیش فروش آن در دفاتر اسناد رسمی است تا تخلفی رخ نداده و سرمایه افراد تاراج نشود.

موسوی بیوکی افزود: افراد با ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی هزینه های ثبت و تثبیت قرارداد را می پردازد از این رو به برخی خرید و فروش های کذایی پایان داده می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم کمیسیون عمران مجلس نیز با توجه به پیامدهای مثبت این مصوبه با ثبت قراردادهای پیش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمی موافق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها