بازدید 3790

احتمال اجرای بیمه زنان خانه‌دار با حداقل ۳ فرزند

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت در اجرای بیمه زنان خانه‌دار، گفت: جمعیت بسیار زنان خانه‌دار و وضعیت مالی بد صندوق‌های بیمه‌ای سبب کم توجهی دولت به این موضوع است.
کد خبر: ۷۰۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 20 June 2017
طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص عدم توجه دولت نسبت به بیمه زنان خانه‌دار، گفت: بیمه زنان خانه‌دار در فراکسیون زنان مجلس نیز در حال پیگیری است، در قانون برنامه ششم توسعه نیز بیمه زنان خانه‌دار با داشتن حداقل سه فرزند به تصویب رسیده اما ما معتقد به بیمه تمامی زنان خانه‌دار هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه زنان خانه‌دار در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت مطرح شده است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای متولیان اجرای این قانون مخالفت‌هایی را مطرح کرده‌اند، همانگونه که با بازنشستگی زنان شاغل با داشتن 20 سال سابقه کار مخالفت شد.

وی افزود: بیمه زنان خانه‌دار نیز از جمله سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت است زیرا از سال‌های گذشته از سوی شغل مادری و خانه‌داری را شغل مقدس برای زنان تلقی می‌کنند و از سوی دیگر هیچ امتیازی برای این زنان قائل نشده‌اند.

سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه زنان خانه‌دار اغلب تحصیل‌کرده هستند، گفت: در گرده همایی‌های مختلف زنان خانه دار تحصیل کرده هم از عدم دریافت امتیازاتی چون بیمه، ابراز نارضایتی کرده‌اند، لذا دولت برای اجرای سیاست های جمعیتی و با هدف افزایش جمعیت قاعدتا باید خانه‌داری را شغل محسوب کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمه، حداقل امتیاز برای زنان خانه‌دار است، از این رو فراکسیون زنان این موضوع را پیگیری خواهد کرد اما با توجه به اینکه جمعیت بسیار زنان ایرانی خانه‌دار بوده و صندوق‌های بیمه‌ای در مرحله ورشکستگی‌ هستند، اجرای این برنامه‌ها سخت و زمان‌بر است.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت مساعدت دولت بیمه زنان خانه‌دار تحقق پیدا می‌کند، البته اجرای بیمه زنان خانه‌دار با حداقل 3 فرزند که در برنامه ششم توسعه آمده ،محتمل‌تر است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ لاله افتخاری نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری وعده داده بود که لایحه‌ای برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار ارائه می‌دهد، گفته است: بیمه زنان خانه‌دار در برنامه پنجم توسعه دیده شده بود و  در سال 92 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما جهت اجرای دقیق‌تر می‌بایست لایحه گره گشایی برای زنان و خانواده ارایه می‌شد که در دولت یازدهم به آن توجهی نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی