بازدید 5650
۱

تشکیل پرونده در رابطه با تیراندازی گارد عربستان

دادستان بوشهر از تشکیل پرونده در رابطه با تیراندازی گارد مرزبانی عربستان به قایق ایرانی خبرداد و گفت: پرونده در شعبه 3 بازپرسی دادسرای بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.
کد خبر: ۷۰۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 18 June 2017
دادستان بوشهر از تشکيل پرونده در رابطه با تيراندازي گارد مرزباني عربستان به قايق ايراني خبرداد و گفت: پرونده در شعبه 3 بازپرسي دادسراي بوشهر تشکيل و تحقيقات در حال انجام است.

به گزارش میزان، حسن پور از تشکيل پرونده در رابطه تيراندازي گارد مرزباني عربستان به قايق ايراني خبرداد و گفت: پرونده در شعبه 3 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب بوشهر تشکيل و تحقيقات در حال انجام است.

وي در تشريح جزئيات اين خبر اظهار کرد: حسب گزارش واصله به اين مرجع قضايي و محتواي پرونده متشکله، دو نفر از ساکنان بوشهر که رابطه پدر و فرزندي با يکديگر داشته‌اند در تاريخ 26 خرداد ماه ساعت 15:30 از حوالي اسکله جفره بوشهر به قصد انجام صيد خارج شده و در حوالي چاه‌هاي فروزان متعلق به جمهوري اسلامي ايران موتور قايق با مشکل مواجه مي‌شود که جريان اب نامبردگان را به سمت آب‌هاي عربستان هدايت مي‌کند.

دادستان بوشهر افزود: اين افراد پس از مرتفع کردن ايراد قايق حدود ساعت 23:45 الي 24 شب قصد حرکت به سمت سکوي فروزان داشته که در همين حين يک قايق متعلق به مرزباني عربستان که در تعقيب دو قايق ناشناس ديگر بوده به سمت قايق آن‌ها شليک مي‌کند که يکي از اين تير‌ها پس از عبور از بدنه قايق به ناحيه کمر يکي از اين دو نفر اصابت و منجر به فوت پدر مي‌شود. پس از اين حادثه پسر جسد پدر را به اسکله جفره بوشهر مي‌آورد.

وي با بيان اينکه در اين زمينه پرونده در شعبه بازپرسي 3 دادسراي بوشهر تشکيل و تحقيقات در حال انجام است، تصريح کرد: با توجه به مراتب فوق و تحقيقات اوليه و نوع اسلحه بکاررفته اقدام به تيراندازي توسط عوامل مرزباني کشور عربستان سعودي قريب به يقين است.

دادستان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به مرز مشترک دريايي کشور ايران و عربستان که گاها لنج‌ها و قايق‌هاي آن کشور نيز به لحاظ اشتباه وارد محدوده آبهاي ايران مي‌گردند اقدام به شيلک توسط مرزباني عربستان به سمت قايق‌هاي صيادي که سهوا يا به لحاظ عوامل خارج از اراده به ابهاي کشورهاي همسايه وارد مي‌شوند خلاف عرف و مقررات بين المللي و حسن همجواري بوده لذا موضوع جهت پيگري به نمايندگي وزارت امور خارجه در استان اعلام شده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
مرزبانی ایران هم باید در تلافی بزنه اینا رو بترکونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار