بازدید 5811
۲

ماجرای آزادشدن استفاده از خمیر مرغ در کالباس

کد خبر: ۷۰۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 18 June 2017
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ادعای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس، توضیحاتی ارائه داد.
 
به گزارش مهر، دکتر بهروز جنت گفت: جداسازی گوشت مرغ به روش مکانیکی روشی معمول در دنیا است و برای جلوگیری از ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت باقی مانده در لابه لای استخوان ها  بکار می رود.

وی افزود: ما قبلا  به دلیل سوءاستفاده هایی که برخی تولید کنندگان به ویژه زیرپله ای ها انجام می دادند، با آن مخالف بودیم و اعلام هم کرده بودیم که تا یقین به سلامت آن حاصل نکنید، ممنوعیت بر جای خواهد ماند.

جنت گفت: در حال حاضر  با اصلاحیه ای که در نظر گرفته ایم و مقرر کرده ایم که جداسازی گوشت باید در واحد تولیدی سوسیس و کالباس انجام شود، دیگر خمیرمرغ خارج از واحدها که زیر نظر ما و مسئولین فنی ما و نظارت های دوره ای و سر زده ما هستند، نمی‌تواند در جای دیگری تولید شود و به واحد تولیدی سوسیس و کالباس حمل شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: به طور کلی اصلاحیه این ضوابط با شرایط ویژه تایید شده است به این معنا که پاره ای از ممنوعیت‌ها  برای استفاده از خمیر مرغ همچنان برقرار است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
نن
هرچه مقامات بهداشتی توصیه به عدم مصرف کالباس وسوسیس واین قبیل فرآوردهای گوشتی میکنندهم تولیدآن کم نمیشود وهم مصرف آن این نشاندهنده کم توجهی جامعه بسلامتش است البته مسئولین هم بایدجلوگیری کنندکه نمیکنند،درهرحال خودمان بایدآگاه باشیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار