بازدید 3734

واکنش شاکری به ساخت‌وساز در مسجد ولیعصر (عج)

کد خبر: ۷۰۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 18 June 2017
حواشی ساخت مسجد ولیعصر (عج) در چهارراه ولیعصر (عج) جنب تئاتر شهر آنقدر زیاد بود که موجب شد ساخت این مسجد نیمه کاره متوقف شود. نوع خاص معماری این مسجد همواره مورد انتقاد برخی از مردم و کارشناسان بود به گونه‌ای که پای کمیته فرهنگی شورای شهر تهران را نیز به این موضوع باز کرد و نهایتا مقرر شد اصلاحیه‌ای در معماری این مسجد ایجاد شود و تنها با این شرط ساخت مسجد ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، سال‌هاست که اطراف کارگاه ساخت این مسجد و دیواره‌هایش را فنس‌های آهنین پوشانده و تنها راه اتمام این پروژه را نیز اصلاحیه در معماری عنوان کردند؛ اما چند روزی است برچیده شدن فنس‌ها از اطراف مسجد برای رهگذران سوال برانگیز شده است و شائبه افتتاح آن در سکوت شدت گرفته اما آنگونه که رئیس کمیته فرهنگی شورا می‌گوید «هر گونه ساخت و ساز در این مسجد ممنوع است».

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کالبد این ساختمان نشانی از مسجد ندارد، گفت: نمای بیرونی هیچ نشانی از مسجد ندارد و گنبد و مناره نیز طراحی نشده است.

وی با انتقاد از نحوه طراحی مسجد تصریح کرد: متأسفانه در قسمتی از مسجد شاهد تعبیه شدن یک شیب هستیم که بنا به گفته طراح و معمار این مسجد، سقف مسجد به صورت شیب به سمت تئاتر شهر طراحی شده که در هنگام برگزاری تئاترهای خیابانی به نشیمن‌گاه بینندگان بدل شود. جای سوال است که در کجای دنیا اینگونه به مسجد اهانت شده که سقف مسجد نشیمن‌گاه عده‌ای شود.

وی با بیان اینکه سه سال پیش و در پی تذکرم در مورد معماری این مسجد ساخت آن متوقف شد گفت: قرار شد که مشاور طرح اصلاحیه‌ای برای رفع نواقص بیاورد و تا آن زمان ساخت و ساز متوقف اعلام شد.

وی با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در این مسجد بر خلاف قانون است گفت: این مسجد باید نقاط ضعفش مرتفع شود و تا آن زمان اجازه افتتاح نخواهیم داد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان