بازدید 2862

شیوع ۱۱ درصدی مصرف محصولات دخانی در نوجوانان جهان

کد خبر: ۷۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 17 June 2017
بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا ۱۱ درصد از افراد ۱۳ تا ۱۵ ساله جهان مصرف‌کنندگان محصولات دخانی هستند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی جهانی آمده است حدود ۱۱ درصد از نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله در سراسر جهان از محصولات تنباکو همچون سیگار مصرف می‌کنند.

مصرف مواد دخانی عامل اصلی مرگ و میرها و بیماری‌های جدیِ قابل پیشگیری است که در سال به مرگ شش میلیون نفر منجر می‌شود. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد دخانی از نوجوانی این عادت ناسالم را آغاز می‌کنند.

در این بررسی کارشناسان به مطالعه بررسی‌های انجام گرفته در مورد رفتارهای نوجوانان در ۶۱ کشور جهان در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ پرداختند. در نتیجه این مطالعات مشخص شد که در نیمی از این کشورها نرخ استعمال مواد دخانی برای پسران ۱۵ درصد و در دختران حداقل ۸ درصد است.

"رنه آرازولا" از کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در این رابطه گفت: استعمال سیگار تقریبا به تمامی اعضای بدن آسیب می‌زند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر سیگاری‌ها استعمال محصولات دخانی را از نوجوانی آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در تمامی کشورهای مورد تحقیق پایین‌ترین نرخ شیوع استعمال مواد دخانی در میان نوجوانان در سریلانکا با ۱.۷ درصد و بالاترین میزان در تیمور شرقی با ۳۵ درصد بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل