بازدید 3645

ذات ورزش ترویج صلح میان ملت‌ها است

رییس کمیته «فرهنگ، هنر و رسانه» کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ذات حوزه ورزش ترویج صلح میان ملت‌ها و دوری از تنش‌های سیاسی است، از تلاش عربستان سعودی برای گرفتن میزبانی ۲۰۲۲ از قطر انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 17 June 2017
ذات ورزش ترویج صلح میان ملت‌ها است

احمد مازنی با اشاره به  پروژه جدید عربستان سعودی که خواستار پس گرفتن میزبانی ۲۰۲۲ ازقطر شده، گفت: ذات حوزه ورزش باید برای صلح میان ملت‌ها و دوری از تنش‌های سیاسی باشد لذا در حوزه ورزش و مسائلی از این قبیل معمول است که ابعاد سیاسی را وارد این قضایا نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در شاکله ورزشی جمهوری اسلامی ایران نیز جز با رژیم اشغالگر قدس که اساس آن با زور شکل گرفته و مشروعیت ندارد، ارتباط ورزشی با بقیه کشورها علیرغم داشتن مشکلات و بن‌بست‌های سیاسی مانعی ندارد لذا عربستان سعودی نیز نباید مسائل سیاسی را وارد حوزه ورزش کند.

وی با بیان اینکه رویکرد عربستان در این خصوص اشتباه است، تصریح کرد: به نفع عربستان است که از چنین موضع ناصحیحی عقب نشینی کند؛ این اختلاف آینده خوبی برای این کشئر ندارد لذا برای اینکه حُسن نیّت خود را به ویژه در حوزه ورزش نشان دهد، باید از سیاسی کردن ورزش بپرهیزد.
 
اگر عربستان بر چنین رویه ناصوابی مصر باشد، دود آن به چشم خود این کشور نیز خواهد رفت زیرا از امتیاز میزبانی در کشور خود نیز محروم می‌شود.

رییس کمیته «فرهنگ، هنر و رسانه» کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامیدر ادامه گفت: کشورهای منطقه توجه داشته باشند قدرت‌های​ بیگانه از نظر جغرافیایی با ما فاصله زیادی دارند لذا همسایگان در منطقه خاورمیانه نباید نسبت به یکدیگر دچار اشتباه‌های تاریخی شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی