بازدید 18512
پاسخ وزیر خارجه ایران به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا؛

ظریف: آمریکایی ها به فکر حفظ رژیم خودشان باشند

روز گذشته، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مداخله گرایانه گفت: سیاست ما در قبال ایران، حمایت از عناصری در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت آمیز رژیمشان منجر می‌شود. این اظهارات وزیر خارجه آمریکا بدون پاسخ نماند و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با انتشار چهار توییت، پاسخ کوبنده ای به این اظهارات همتای آمریکایی خود داد.
کد خبر: ۷۰۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 15 June 2017
روز گذشته، وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مداخله گرایانه گفت: سیاست ما در قبال ایران، حمایت از عناصری در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت آمیز رژیمشان منجر می‌شود. این اظهارات وزیر خارجه آمریکا بدون پاسخ نماند و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با انتشار چهار توییت، پاسخ کوبنده ای به این اظهارات همتای آمریکایی خود داد.
 
به گزارش «تابناک»، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته بود: سیاست در قبال ایران در دست تدوین است و هنوز به رئیس جمهور ارائه نشده ولی می توانم به شما بگویم که ما قطعاً به حضور ادامه دار بی ثبات کننده ایران در منطقه، پرداخت هایش به جنگجویان خارجی، صدور نیروهای شبه نظامی به عراق، سوریه و یمن، حمایتشان از حزب الله  واقفیم و در پاسخ به هژمونی ایران اقدام می کنیم؛ تحریم هایی علیه افراد و دیگران وضع شده است.
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادامه اظهارات بی اساس و مداخله گرایانه خود گفت: سیاست ما در قبال ایران، پس زدن این هژمونی، مهار توانایی شان برای ساخت سلاح هسته‌ای و تلاش برای حمایت از عناصری در داخل ایران است که به تغییر مسالمت آمیز رژیمشان منجر می شود.
 
این سخنان مداخله گرایانه تیلرسون بی پاسخ نماند و امروز محمد جواد ظریف با انتشار چهار توییت پاسخ آن را داد.
 
چهار توئیت جدید ظریف خطاب به مقامات آمریکا؛

توئیت نخست: مقامات آمریکایی، پیش از بازگشت به سیاست غیرقانونی و توهم آلود تغییر رژیم، تاریخ را مطالعه کرده و از آن درس بگیرند.
 


توئیت دوم: افتضاح کودتای ۱۳۳۲ و تجربه انقلاب ۵۷ ثابت کرد که مردم ایران در برابر تلاش های خارجی برای تعیین سرنوشتشان مقاومت می کنند.
 
 

توئیت سوم: پس از چند دهه پیگیری سیاست شکست خورده تغییر رژیم و تحریم، دولت آمریکا مجبور به عذرخواهی برای سال ۳۲ شد و پذیرفت که مذاکره تنها راه حل است.  
 


 توئیت چهارم: برای آمریکایی ها بهتر است به جای اینکه به تغییر رژیم در ایران که ۷۵ درصد مردم به صندوق رأی اعتماد دارند، فکر کنند به فکر حفظ رژیم خودشان در آمریکا باشند.
 
 
 
 ذکر این مهم لازم است که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، مقامات و رسانه های آمریکایی، بارها از لزوم تغییر رژیم در ایران صحبت کردند و روز گذشته نیز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت؛ ترامپ باید منافع اساسی آمریکا در منطقه خاورمیانه را پیگیری و در همین راستا، از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری کرده و مانع از گسترش نفوذ ایران در سراسر منطقه شود. پس از آن نیز طرح براندازی در ایران باید به اجرا درآمده و همچنین روابط آمریکا با متحدان منطقه ای تقویت و تحکیم شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱
ترامپ رفتنی است .
آمریکا از ایران عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر.
سوال‌ . چرا تویتر فیلتره؟
دم ظریف گرم
واقعا با‌ این ترامپ آمریکایی‌ها باید به فکر باقی موندن رژیم خودشون باشن.
غلط کرده آمریکا
گرآمریکاتاابدبه بهانه های مختلف ایران راتحریم وتهدیدکند برجام پرستان لحظه ای درادامه اجرای آن تردیدنخواهندکرد
چقدر عصبانی هستین آقای ظریف؟ به فرمایش خودتون، دیپلماسی جای بیانیه خوندن و درس تاریخ دادن نیست...
ماشاالله ظریف
یکی به این روحانی بگه چشمشو خوب بازکنه آفتاب تابانشو ببینه
امریکایی ها الکی رجز می خونن بابا این حرفا به اینا نیومده دل خودشونو خوش میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی