بازدید 3619
۱

توضیحات میراث‌فرهنگی درباره تعطیلات موزه‌ها

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پیرو انتشار مطالبی در خصوص تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی – فرهنگی در روزهای تعطیلات رسمی، توضیحاتی ارایه کرد.
کد خبر: ۷۰۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 14 June 2017
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پیرو انتشار مطالبی در خصوص تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی – فرهنگی در روزهای تعطیلات رسمی، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایلنا، توضیحات این سازمان به شرح زیر است:

- اداره کل موزه‌ها بر اساس مسئولیت ذاتی و شرح وظایف مصوب خود (بند ۱ شرح وظایف ) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان درباره موزه ها را با توجه به شرایط و موقعیت موزه‌ها، نوع و تعداد بازدیدکنندگان و مناسبت‌های ملی و مذهبی بر عهده دارد و نسبت به تعطیلی سالیانه موزه‌ها و ساعت کاری در ایام سال برنامه‌ریزی و موضوع فوق را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌کند. به عنوان مثال ایام نوروز که موزه‌های سراسر کشور با افزایش مخاطب مواجه هستند؛ ساعت کاری موزه‌ها افزایش می‌یابد و در مناسبت‌های دیگر نیز تصمیماتی مناسب با شرایط موجود اخذ می‌شود.

- یادآور می‌شود موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان در تمام ایام سال به جز ۶ روز (شامل ۲۸ صفر – ۲۱ رمضان – تاسوعا و عاشورا – ۲۵ شوال – ۱۴ خرداد) فعال بوده و آماده پذیرایی از مخاطبان و بازدیدکنندگان هستند. همچنین درحالیکه موزه‌های سراسر دنیا روزهای دوشنبه به عنوان اولین روز هفته تعطیل هستند، موزه‌های کشورمان تمام روزهای هفته آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان هستند.

- بار دیگر تاکید می‌شود تعطیلات موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در طول سال فقط ۶ روز است در حالیکه روزهای تعطیل تا سال گذشته ۱۵ روز بوده که با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل موزه ها به ۶ روز تقلیل پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تعطیلی دوشنبه موزه های اروپا بدلیل روز اول هفته بودن نیست، به این علت است که روزهای یکشنبه که تعطیل عمومی است ، موزه ها باز هستند وبسیار پر مشتری.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی