بازدید 5123

قومیت و مذهب قربانیان، برای تروریست‌ها اهمیت ندارد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال ها تروریسم نشان داده است که قومیت و مذهب قربانیان برای آن‌ها اهمیت ندارد.
کد خبر: ۷۰۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 14 June 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدام تروریستی داعش در تهران، اظهار داشت: اقدام داعش لازم است مورد تقبیح قرار گیرد تا با بنیان‌گذاران این امر و عوامل پشت پرده آن، پس از شناسایی برخورد جدی صورت گیرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبار شناسی اقدامات تروریستی که در دوران مختلف در کشور رخ داده، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تروریست‌ها به دنبال سست کردن پایه‌های نظام بوده‌اند و به همین جهت دست به ترور شهید قرنی، شهید مطهری، شهید مفتح زدند و اعضای نهادهای انقلابی مانند حزب جمهوری اسلامی را با بمبگذاری در محل این حزب مورد هدف خود قرار داند، از سوی دیگر ترورهای ناکام رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در همین راستا صورت گرفت.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حضور 80 درصدی مردم در پای صندوق در آن سال، می‌توان نتیجه گرفت که تروریسم، نهاد مردم سالاری دینی و تعیین سرنوشت نظام به دست مردم را بر نمی‌تابد و به همین جهت ترور را در پیش می‌گیرد.

وی افزود: حادثه تروریستی 17 خرداد ماه 96 نیز در زمانی رخ داد که انتخابات پر شوری را برگزار کردیم و 40 میلیون نفر در انتخابات مشارکت داشتند و این حادثه تروریستی دشمنی با مردم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت این حوادث 3 مولفه تروریست ها را مشخص می کند، که آن‌ها می‌خواهند اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت را از اییرانیان بگیرند.

حسین زاده با بیان اینکه هیچ گاه قومیت و مذهب برای تروریست‌ها مطرح نبوده است گفت: شهدای هسته‌ای و شهید صیاد شیرازی از جمله قربانیان تروریسم هستند، که این موضوع نشان می‌دهد تروریسم، از هر قوم و مذهبی ترور می‌کنند تا اتحاد و همدلی را از مردم بگیرند.

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند پس از حادثه تروریستی تهران، فیلمی به زبان کُردی از سوی تروریست‌ها منتشر شده، ولی مردم کُرد نباید تبری بجویند، زیرا این تروریست ها کُرد نیستند و رفتارشان به دور از انسانیت است و متعلق به هویت و زبان کُردی نیست.

وی افزود: مردم کُرد نگاه مطالبه گرایانه‌ای دارند، زیرا به هشدارهای مردمی در زمینه فعالیت این افراد کم توجهی شده و برخورد اساسی با آن ها شکل نگرفته است. لازم است برخورد جدی با این تروریست ها و پشتوانه های آن ها انجام گیرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است برخورد جدی با عده ای انجام شود که در بازی دشمن گرفتار شده‌اند، گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد شکاف قومی و مذهبی هستند، زیرا در مسیر ترور هویت ملی حرکت می‍‌کنند و از عواقب خطرناک این اقدام مطلع نیستند.

حسین زاده با بیان اینکه عده‌ای دیگر نیز این ترورها را نتیجه مذاکرات دولت می‌دانند، متذکر شد: به اندازه کافی کشور مظلوم واقع شده و ترور مشاهده کرده‌ و دیگر نیاز نیست فرزندان مومن و قابل اعتمادی که مقام معظم رهبری این توصیف را در قبال آن‌ها داشته،‌اند به اقدامات اخیر ارتباط داده شوند زیرا این ظلم به کشور است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهاد خود برای ایجاد همبستگی بیشتر و یادآوری این حادثه تروریستی، گفت: بایستی روز 17 خرداد ماه را به عنوان "روز همبستگی ملی علیه تروریسم" بنامیم تا نقطه رجعت برای اتحاد ملی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار