بازدید 2030

جابه‌جایی محل نشست لهستان به دلیل حضور ترامپ

رئیس‌جمهور لهستان محل برگزاری نشست ماه آینده مقامات کشورهای مرکز و شرق اروپا را به دلیل حضور رئیس‌جمهور آمریکا در آن به پایتخت این کشور منتقل کرد.
کد خبر: ۷۰۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 14 June 2017
رئیس‌جمهور لهستان محل برگزاری نشست ماه آینده مقامات کشورهای مرکز و شرق اروپا را به دلیل حضور رئیس‌جمهور آمریکا در آن به پایتخت این کشور منتقل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشست "ابتکارعمل سه دریا" قرار است ششم و هفتم ژوئیه در لهستان برگزار شود که طی آن ۱۲ تن از سران کشورهای شرق و مرکز اروپا برای گفت‌وگو درباره تقویت و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با هدف توسعه روابط حوزه انرژی و زیربنایی برگزار می‌شود.

این گفت‌وگوها مناطقی از دریای بالتیک از شمال تا دریای آدریاتیک در جنوب و دریای سیاه در شرق را در برمی‌گیرد.

هدف از آغاز چنین ابتکارعملی برای بهبود موضع و جایگاه آنها در اروپا و همچنین جذب شرکای اقتصادی از سوی آمریکاست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به این نشست دعوت شده و کاخ سفید تایید کرده است که وی ششم ژوئیه به منظور شرکت در این نشست به لهستان سفر خواهد کرد.

ترامپ پس از حضور در این نشست قرار است به هامبورگ سفر کرده و در نشست سران کشورهای گروه ۲۰ حضور پیدا کند.

در همین حال آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد: در جریان سفرش به کرواسی تصمیم گرفته شده که به دلایل امنیتی این نشست از وروکلاو به ورشو پایتخت این کشور منتقل شود.

دودا همچنین تاکید کرده است که این نشست برای سران کشورهای منطقه فرصتی خواهد بود تا با رئیس‌جمهور گفت‌وگوهایی در حوزه‌های انرژی، ‌امنیتی و اقتصادی داشته باشد.

علاوه بر لهستان،‌ جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، لیتوانی، لتونی، استونی، اتریش، رومانی، بلغارستان،‌ کرواسی و اسلونی نیز در این ابتکارعمل مشارکت دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار