بازدید 4516

۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی عیله تروریسم نامگذاری شود

عبدالکریم حسین زاده
کد خبر: ۷۰۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 13 June 2017
عبدالکریم حسین‌زاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اخیر تهران و تبریک برای حضور چشمگیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری و صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی روسیه گفت: داعشیان سالیانی است که در توحش خویش هر سحرگاه مرد و زن، پیر و جوان، مسلمان و غیرمسلمان را از دم تیغ خویش می گذرانند و قومیت و مذهب و انسانیت و انسان را به مسلخ می‌برند و در آخرین اقدام غیرانسانی خویش قصد جان ملت ایران در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی نماد مردمسالاری دینی را داشتند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینک با تقبیح این حرکت غیرانسانی این گروهک‌های خدانشناس، لازم می‌دانم شناختی هر چند کوتاه در زمینه تبارشناسی ترور در ایران اسلامی از سال 57 داشته باشیم.

حسین زاده افزود: در اوایل انقلاب خصوصاً سال‌های سیاه ترور از سال 60 تا 62 و سال‌های قبل 70 شاهد بودیم که گروهک‌های تروریستی از گروهک فرقان، منافقین سعی در ترور شخصیت های نظام جمهوری اسلامی داشتند و از اولین شهید، شهید قرنی، شهید مطهری، شهید مفتح و سایرین شروع کردند و حتی ترورهای نافرجامی داشتند که از آن دسته ترور مقام معظم رهبری و آیت الله همیشه زنده هاشمی بود. در این دوران هدف اساسی گروهک‌های تروریستی در واقع عدم تثبیت کشورو نظام بوده است و می خواستند انقلاب ایران به بار ننشیند.

وی ادامه داد: در دوره های بعدی از دهه 70 تا 80 گروهک‌های تروریستی به نوعی هدف آن داشتند که مرجع های مردم سالاری دینی و دموکراسی در ایران را مورد هجمه و فشار قرار دهند خصوصا آن که بعد از انتخابات 76 و در اوج مشارکت 80 درصدی مردم ایران در انتخابات ایران را برنتابیدند و انواع ترور را در ایران به وجود آوردند که از آن نوع ترورهای شکل گرفته در دادستانی تهران و کشتار مردم شریف و عزیز ارمنی ایران و شهادت صیاد شیرازی و بمب گذاری در دانشگاه شهید چمران بود و حتی سخنان مردک منافقی که آقای خاتمی رئیس جمهور را مورد هجمه قرار داد و گفت رأی 80 درصدی ایشان همان رأی به ولایت است و بایستی در مقابل این حرکات و موضوعات ایستاد.

حسین زاده افزود: مشارکت 40 میلیون مردم در انتخابات سال 96 را گروهک‌های تروریستی برنتابیدند، و مردم سالاری دینی کشور تلافی جویی کردند و دو نهاد بسیار گرانقدر را مورد هجمه قرار دادند.

نماینده مردم اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: حوادث تروریستی بیانگر این است که گروهک‌های تروریستی، ایرانیت، اسلامیت و جمهوریت نظام و کشور ما را مورد هدف قرار دادند. برای پیشگیری از ترور و تروریسم و پرداختن به حادثه اخیر که در مجلس رخ داد باید گفت که کشور ایران 17 هزار شهید ترور دارد که 200 نفر از این افراد شخصیت های سیاسی از شهید مطهری و شهید قرنی و شهید مفتح گرفته تا ماموستا ربیعی و همه عزیزان و صیاد شیرازی و شهدای هسته‌ای که همه این ترورها خارج از قومیت و مذهب بودند و مهم این است که ایرانیان عزیز را ترور کردند.

وی ادامه داد: در خصوص حوادث اخیر دو نکته بازنمود بیرونی  پیدا کرد اول اینکه تروریست‌ها فارغ از آنکه فاقد زبان و هویت خاص و مشخصی باشند، یکپارچگی و وحدت اسلامی و انسجام ملی و حس تعلق سرزمینی ما را مورد هدف قرار دادند و ناخواسته عده‌ای در کاسبی قومی افتادند و موضوعات مذهبی و قومی را مطرح می کنند. قاعدتا مردمان کرد نه در زمینه تبری جویی بلکه به عنوان مطالبه گران باید مطالبه‌گر باشند چرا این افراد به راحتی اجازه فعالیت داشتند، چرا به هشدارهای فعالین مدنی بی توجهی شده، چرا به صورت هوشیارانه در مقابلشان ایستادگی نشد و لذا برای ایجاد انسجام ملی لازم است باید از مطرح کردن موضوعات قومی و مذهبی پرهیز شود و بدانیم هدف آنان منافع ملی ، هویت ملی و تعلق خاطر سرزمینی ما بوده است.

حسین زاده افزود: عده‌ای حوادث اخیر را به مذاکرات دولت ربط می‌دهند. کشور ما و سرزمین ما به اندازه کافی آسیب دیده است و مظلوم واقع شده است، خودمان و فرزندان این سرزمین و کسانی که به فرموده مقام معظم رهبری مومن واقعی بودند و مذاکرات ما را بر عهده داشتند مورد ترور سیاسی قرار ندهیم و نباید به فرزندان این سرزمین ظلم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دستگاه‌های امنیتی باید برخورد قاطع و جدی با کسانی که فعالیت‌های مشکوک و تروریستی دارند انجام دهند و همچنین با افرادی که فضای امنیتی، دو قطبی امنیتی و شکاف قومیتی را باعث می‌شوند با جدیت برخورد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست دارم 17 خرداد که در آن ترور جانی، سیاسی، فیزیکی و ترور علیه کشور درابعاد مختلف رخ داد و حیثیت قومی، فرهنگی، مذهبی، دینی و ملی ما را مورد خدشه قرار داد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم لحاظ شود تا ما همیشه در این روز به یاد بیاوریم که هرگز و هرگز کسی جرأت نکند به هویت ملی ما و سرزمین ما رو مورد تهاجم قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل