بازدید 4308
۱

كلاهبرداري لوكس با طعم ازدواج

کد خبر: ۷۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 13 June 2017
متهمی كه با هدف كلاهبرداري از شهروندان يك شركت كاغذي واردات خودرو راه‌اندازي كرده بود به يكي از مشتريانش علاقه‌مند شد و از او و خانواده‌اش هم كلاهبرداري كرد.
متهمی كه با هدف كلاهبرداري از شهروندان يك شركت كاغذي واردات خودرو راه‌اندازي كرده بود به يكي از مشتريانش علاقه‌مند شد و از او و خانواده‌اش هم كلاهبرداري كرد. متهم 27‌ساله كه محمد نام دارد خود را فرزند يكي از فرماندهان ارشد نظامي معرفي كرده بود.
 
به گزارش جوان، اول خرداد‌ماه، دختر جواني وارد كلانتري 101 تجريش شد و از مدير يك‌شركت واردات خودرو كه محمدپرهام نام داشت به اتهام كلاهبرداري ميلياردي از او و خانواده‌اش شكايت كرد. وقتي پرونده براي بررسي بيشتر به پايگاه يكم پليس‌آگاهي فرستاده شد، دختر جوان اطلاعات بيشتري از محمدپرهام در اختيار پليس گذاشت.

 او توضيح داد: مدتي قبل هنگام پرسه در شبكه‌هاي اجتماعي متوجه آگهي يك‌شركت واردات و فروش خودرو‌هاي خارجي به نام ميهن‌تك‌رو شدم. از آنجا كه قصد خريد داشتم به دفتر شركت در خيابان جردن مراجعه كردم و براي خريد يك خودروي اپتيما كه 140 ميليون تومان قيمت داشت با مدير شركت كه خودش را محمدپرهام معرفي كرد، حرف زدم. بعد از عقد قرارداد 5 ميليون تومان پرداخت كردم و قرار شد بقيه پول را هنگام تحويل خودرو پرداخت كنم.
 
دختر جوان ادامه داد: پس از چند روز محمدپرهام به بهانه‌هاي مختلف تماس مي‌گرفت و درخواست ملاقات مي‌كرد. وقتي براي اولين‌بار سر قرار حاضر شدم، گفت كه به من علاقه دارد و پيشنهاد ازدواج داد. 

او گفت كه پدرش يكي از فرماندهان ارشد نظامي است و به واسطه شغلش مدام به خارج از كشور سفر مي‌كند. محمدپرهام مدعي شد كه با وزارتخانه‌ها، ارگان‌هاي مهم دولتي و نظامي ارتباط دارد.

 او در ملاقات‌هاي بعدي با انواع خودروهاي خارجي سر قرار حاضر مي‌شد. او هر بار انواع تجهيزات پليسي را به من نشان مي‌داد و مدعي بود كه براي حمل آنها مجوز دارد. همين موضوع سبب شد تا به حرفش اعتماد كنم.
 
دختر جوان گفت: محمدپرهام يك روز براي خواستگاري به خانه‌مان آمد و درخواستش را با خانواده‌ام مطرح كرد. وقتي موضوع خواستگاري جدي شد، اعتمادم به او هم بيشتر شد. بعد از آن خانواده‌ام به خاطر اعتمادي كه به من داشتند به خواستگاري محمدپرهام جواب مثبت دادند، بنابراين او رسماً وارد خانواده ما شد.

  دختر جوان ادامه داد: مدتي كه از نامزدي ما گذشت او مدعي شد كه فرصت مناسبي براي سرمايه‌گذاري در واردات خودروهاي خارجي در اختيار او قرار گرفته است. او به اين بهانه 560 ميليون تومان از خانواده‌ام گرفت. 

محمدپرهام وقتي متوجه شد، پدرم قصد ساخت و ساز در زمين 500 متري در لواسان را دارد، مدعي شد كه مي‌تواند در كمترين فرصت همه مقدمات قانوني را با كمترين زمان انجام دهد. او به اين بهانه 400 ميليون تومان ديگر از پدرم گرفت، اما بعد از آن به طور ناگهاني ناپديد شد.  بعد از مطرح شدن شكايت، تيمي از كارآگاهان پايگاه يكم پليس‌آگاهي راهي شركت ميهن‌تك‌رو شدند. خيلي زود معلوم شد كه شركت اجاره‌اي بوده و مدتي قبل تخليه شده است. همچنين معلوم شد كه شركت كاغذي و ثبت قانوني نشده بود.
 
در شاخه ديگري از تحقيقات معلوم شد كه چك‌هاي محمدپرهام را دو نفر از كارمندان شركت به نام‌هاي سعيد و حميدرضا نقد كرده‌اند. كارآگاهان محل زندگي اين دو نفر را در خزانه و يافت‌آباد شناسايي كرده و پنجم خردادماه آنها را بازداشت كردند. 

شاكي در مواجهه با سعيد و حميدرضا به پليس گفت: وقتي محمدپرهام مي‌گفت كه فرزند يكي از فرماندهان ارشد نظامي است، اين دو نفر حرف‌هاي او را تأييد مي‌كردند. 

 سعيد و حميد‌رضا وقتي مورد تحقيق فني پليس قرار گرفتند، گفتند كه متهم مدتي قبل با هدف كلاهبرداري شركت را تأسيس كرد، حالا هم در خانه‌اي اجاره‌اي در نياوران پنهان شده است. با اطلاعاتي كه دو متهم در اختيار پليس گذاشتند، محمد 13 خردادماه سوار بر خودروي بي‌ام‌و مدل z4 بازداشت شد.
 
خيلي زود معلوم شدكه متهم هيچ وابستگي به افراد سرشناس كشور ندارد و با هدف كلاهبرداري اين ادعاها را مطرح كرده بود. همچنين تحقيقات بعدي نشان داد كه محمد اين خودرو را از يك شركت خصوصي كرايه اتومبيل در شمال شهر كرايه كرده است. با مراجعه به اين شركت معلوم شد كه او در همه ملاقات‌هايش با شاكي با خودروهايي كه از اين شركت كرايه مي‌كرد سر قرار حاضر مي‌شد.
 
كارآگاهان در بررسي‌هاي بعدي متوجه شدند كه شكايت‌هاي مشابه ديگري هم عليه متهم مطرح شده است، بنابراين شاكيان را به اداره پليس دعوت كردند. شاكيان گفتند كه ده‌ها ميليون تومان براي خريد خودروهاي خارجي به متهم پرداخت كرده‌اند.
 
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس صادر شده و مالباختگان و شاكياني كه موفق به شناسايي متهم شده‌اند، مي‌توانند به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در بزرگراه شهيد صدر‌ (‌مسير شرق به غرب‌)، ابتداي خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه كنند. 

وي از كساني كه اطلاعاتي درباره ديگر جرائم متهم دارند‌، خواست اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 21868310 در اختيار كارآگاهان پايگاه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امان از بي احتياطي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان