بازدید 9724
فرودگاه نجف تجدیدنظر نکند، پروازهای ایران متوقف خواهد شد

واکنش سازمان هواپیمایی به تصمیم مسئولان عراقی

به دنبال افزایش قابل توجه عوارض گمرکی در فرودگاه نجف، سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد مذاکرات خود با مسولان عراقی را برای تجدید نظر در این تصمیم ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۷۰۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 12 June 2017
به دنبال افزایش قابل توجه عوارض گمرکی در فرودگاه نجف، سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد مذاکرات خود با مسولان عراقی را برای تجدید نظر در این تصمیم ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، رضا جعفرزاده - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری -  با بیان این مطلب اظهار کرد: استمرار پروازهای شرکت های ایرانی به نجف از دهم تیرماه جاری منوط به تجدید نظر مسئولان این فرودگاه است.

وی ادامه داد: تصمیم ایرلاین های ایرانی مبنی بر قطع پروازها از دهم تیرماه به مقصد نجف ناشی از افزایش بی رویه عوارض گمرکی و هزینه های هندلینگ فرودگاه مذکور بوده که این موضوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست پیگیری است.

به گفته جعفرزاده در حال حاضر 10 شرکت هواپیمایی ایرانی به نجف پرواز دارند که مجوزشان را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده اند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره شکایت‌های مطرح شده از سوی ایرلاین‌های ایرانی، تصریح کرد: گزارش‌های ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که فرودگاه نجف شرکت های هواپیمایی را به پرداخت عوارض گمرکی از دهم تیر ماه، به ازای هر پرواز 85 دلار و هر صندلی پرواز 15 دلار ملزم کرده است که این امر انگیزه پرواز به این فرودگاه را از شرکت های هواپیمایی سلب کرده و آن ها را مجبور به برنامه ریزی قطع پروازهای برنامه‌ای از تاریخ مذکور کرده است.

وی افزود: در این رابطه شرکت های هواپیمایی مراتب اعتراض خود را به صورت کتبی از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه و در دیدار با رئیس سازمان مشکلات اخیر پروازها به نجف را به صورت جزئی تشریح کردند.

جعفرزاده با بیان اینکه افزایش قیمت ها از طرف فرودگاه نجف هزینه های گزافی را به زائران ایرانی تحمیل می کند خاطر نشان کرد: ادامه پروازها به سمت نجف مبنی بر متعارف کردن نرخ ها خواهد بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در تلاش است تا مسئولان فرودگاه نجف را متقاعد کند تا نسبت به تصمیمات اخیرشان تجدید نظر کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر