بازدید 2230

قطر به درخواست آمریکا میزبان طالبان بود

فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم و میانجی‌گری جهت حل اختلافات و درگیری‌ها تاکید کرد،‌ دوحه به درخواست واشنگتن برای تسهیل گفت‌وگوها میزبان جنبش طالبان بود.
کد خبر: ۷۰۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 12 June 2017

فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم و میانجی‌گری جهت حل اختلافات و درگیری‌ها تاکید کرد،‌ دوحه به درخواست واشنگتن برای تسهیل گفت‌وگوها میزبان جنبش طالبان بود.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مطلق بن ماجد القحطانی، فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم و میانجی‌گری جهت حل اختلافات و درگیری‌ها در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از دوحه خواسته بود به حمایت‌های مالی از تروریسم پایان دهد و نیز اتهام مطرح شده از سوی امارات علیه قطر مبنی بر حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله استقبال از جنبش طالبان افغانستان به شبکه انگلیسی زبان الجزیره گفت: نمی‌خواهم درباره سخنان ترامپ چیزی بگویم اما به روابط و تفاهم موجود میان نهادهای دو کشور در کنار مشارکت برجسته‌شان اشاره می‌کنم.

القحطانی افزود: ما گفت‌وگو میان دو طرف آمریکا و جنبش طالبان را تسهیل می‌کنیم و این از جمله اهداف سیاست خارجه باز ما است که بر تشویق به گفت‌وگو مبتنی است و استقبال از جنبش طالبان در دوحه نیز بنا بر درخواست واشنگتن جهت تسهیل گفت‌وگو انجام شد.

این مسئول قطری درباره لیست تروریستی ارائه شده از سوی چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر که شامل برخی شخصیت‌ها و جمعیت‌های خیریه قطری و اتهام آنها به حمایت از تروریسم بود،‌ گفت: لیست مذکور گمراه‌کننده و بی‌اعتبار بوده و به دور از هرگونه استقلالی است و همانگونه که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت،‌ این سازمان دسته‌بندی‌ها و لیست‌هایی که از سوی نهادهای مربوط به مساله تروریسم ارائه می‌شوند و نه هیچ طرف دیگری را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اکثر اسامی که در لیست مذکور آورده شده‌اند، در قطر زندگی نمی‌کنند،‌ برخی از آنها هرگز در قطر نبوده‌اند. تعداد اندکی از این اشخاص که به پنج نفر هم نمی‌رسند، در قطر هستند که برخی از آنها وارد زندان شده‌اند.

القحطانی در ادامه به اقدامات کشورش در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت:‌ قطر طرحی پیشدستانه برای مبارزه با تروریسم داشته و تلاش بسیاری برای مبارزه با عوامل بروز پدیده تروریسم انجام می‌دهد.

این فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر افزود:‌ اقدامات و تلاش‌های قطر برای مبارزه با تروریسم در دو بخش متمرکز هستند،‌ یکی تکیه به دیپلماسی پیشگیری و تلاش برای حل اختلافات و دوم میانجی‌گری برای حل اختلافات و تشویق به گفت‌وگو و سازش. علاوه بر این قطر تلاش بسیاری برای مبارزه با مساله بیکاری انجام می‌دهد زیرا بر این باور است که یکی از دلایل اصلی که اشخاص را به خشونت و سپس به اقدامات تروریستی ترغیب می‌کند،‌ همین مساله بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی است.

القحطانی افزود:‌ تلاش‌های قطر برای مبارزه با تروریسم بر حمایت از فرصت‌های شغلی در ۱۶ کشور و به صورت مشخص در منطقه خاورمیانه متمرکز است و این کشور فرصت‌های شغلی برای نزدیک به ۴۰۰ هزار دختر و پسر جوان در کشورهای عربی فراهم کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۲.۷ میلیون فرصت شغلی دیگر نیز فراهم کند.

این فرستاده وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قطر با همکاری ۴۲ کشور در سراسر جهان، تلاش‌های بسیار بزرگی در زمینه حمایت از حق آموزش و تحصیل برای همه انجام داده است و با توجه به اینکه حدود پنج میلیون کودک از رفتن به مدرسه بازمانده‌اند، قطر امیدوار است که بتواند طرح فراهم کردن امکان تحصیل برای هفت میلیون کودک را در آینده‌ای نزدیک محقق سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار