بازدید 3150

پاپ کشیش‌های نیجریه را تهدید کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان به کشیش‌های مخالف نیجریه‌ای هشدار داد اگر از وی و اسقفشان تبعیت نکنند اخراج می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 12 June 2017
رهبر کاتولیک‌های جهان به کشیش‌های مخالف نیجریه‌ای هشدار داد اگر از وی و اسقفشان تبعیت نکنند اخراج می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس،‌ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در روز هشتم ژوئن سال جاری میلادی با هیاتی از اسقف نشین‌های منطقه "آهیارا" در نیجر در واتیکان دیدار کرد؛ آهیارا منطقه‌ای است که کشیش‌های کلیسای کاتولیک آن از پذیرش انتصاب اسقف محلی در سال  ۲۰۱۲ توسط پاپ بندیکت شانزدهم سر باز زده‌اند.

روزنامه واتیکان موسوم به "لوزرواتور رومانو" در گزارشی نوشت،‌ روز یکشنبه پاپ فرانسیس تهدید کرد که اگر این کشیش‌ها از وی و اسقفشان تبعیت نکنند، از کار برکنار می‌شوند.

پاپ فرانسیس به هیات اسقف نشین آهیارای نیجریه گفت، بابت این مساله که کشیش‌ها از پذیرش دستورات اسقف محلی امتناع کرده‌اند، بسیار ناراحت است.

آفریقا یکی از قاره‌هایی است که کلیسای کاتولیک در آن رشد داشته است و اقدام پاپ فرانسیس برای پایان بخشیدن به این عدم تبعیت به واتیکان با هدف تضمین رشد کلیسای کاتولیک و وفاداری به پاپ است.

پاپ فرانسیس در صحبت‌هایش برای هیات اسقف نشین آهیارا به این مساله اشاره کرد که عدم تبعیت این کشیش‌ها از اسقفشان را خطرناک می‌داند.

پاپ اغلب موارد موضعی سازشکارانه در قبال حل مناقشات دارد اما در این مورد هیچ دیپلماسی را قبول ندارد.

وی از هرکدام از کشیش‌ها خواسته برایش نامه نوشته و طلب بخشش کنند و بگویند که به طور کامل از دستوراتش تبعیت می‌کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت که آنها باید اسقفی را که از سوی رم انتخاب شده، بپذیرند و اگر ظرف یک ماه آنها این کار را انجام ندهند، از کار معلق می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر