بازدید 4844
۱

ایجاد باغ‌شهر در اراضی کشاورزی مانعی برای حمایت از تولید

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ممنوعیت تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بطور مطلق امکان پذیر نیست،گفت: تغییرکاربری اراضی کشاورزی تنها باید در پروژه‌های اقتصادی که از منظر محیط زیستی مجوز دارند، عملیاتی شود.
کد خبر: ۷۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 12 June 2017
محمد باقر سعادت درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تغییرکاربری اراضی کشاورزی،گفت: اجرای قانون تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نیازمند نگاه همه جانبه است؛ زیرا در برخی مواقع شاهد تراکم جمعیتی در محدوده شهری هستیم و بنابراین در این زمینه چاره ای نیست که برای تامین مسکن  شهروندان بخشی از اراضی کشاورزی را تبدیل به واحدهای مسکونی کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به باغ شهر با تدابیر قانونی جلوگیری کرد،تصریح کرد: نباید اجازه داد در اراضی استراتژیک کشاورزی، ویلاسازی رواج پیداکند.

وی ادامه داد:  تغییرکاربری در اراضی کشاورزی بدون  رعایت محورهای کارشناسی شده، اقتصاد کشاورزی را درمعرض  تهدید قرار می‌دهد، بنابراین برای دفاع از حقوق تولیدکننده و افزایش دلگرمی برای افزایش تولید نزد کشاورزان، دولت باید با هرگونه تغییر غیر قانونی کاربری در اراضی کشاورزی  برخورد قانونی کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: ویلاسازی دراراضی کشاورزی نباید با ایجاد اتاق استراحت برای کشاورزان، اشتباه گرفته شود زیرا گسترش ویلا سازی در اراضی کشاورزی، پدیده شومی است که می تواند امنیت تولید درصنعت کشاورزی را به خطر بیندازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با باید ونباید کار درست نمی شود تا زمانی که ویلا سازی سودآورتر از کشاورزی باشد این اتفاق خواهد افتاد اگر می توانید کشاورزی را رونق دهید آنوقت خواهیددید که زمینهای لم یزرع هم کشاورزی خواهند شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر