بازدید 4103

تردد بی‌ضابطه ۲ میلیون موتورسیکلت بنزینی درتهران

عضو مجمع نمانیدگان استان تهران با تاکید بر جلوگیری از تردد ۲ میلیون موتورسیکلت بنزینی درتهران،گفت: مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بیشتر در کلان شهرها رخ می دهد.
کد خبر: ۷۰۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 12 June 2017
عبدالرضا هاشم زایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه آلودگی هوا دلایل مختلفی دارد، گفت: مهم ترین علت افزایش آلودگی هوا استفاده از سوخت های فسیلی است، همچنین نقش خودروهای فرسوده و بخارهای نفت سوز نیز در افزایش آلودگی هوا بی تاثیر نیست؛ البته ورود ریزگردها ازکشورهای همسایه به استان های مرزی کشور نیز در افزایش های گاه و بی گاه آلودگی هوا موثر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا در کشور با تعامل با کشورهای همسایه قابل حل است، افزود: خوشبختانه اقدامات قابل قبولی از سوی دولت با مسئولان کشورهای همسایه درخصوص جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور انجام شده است، اما درصد بیشتر آلودگی هوا که منجر به افزایش مرگ و میر در کشور می شود؛ متعلق به تهران و اکثرکلان شهرها در کشور است.

وی با تاکیدبر اینکه عزم ملی مولفه اصلی مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است، تصریح کرد: درحال حاضر نزدیک به 2 میلیون موتورسیکلت بنزینی در تهران تردد می کنند که دربرخی شرایط موتور وسیله ای برای تامین نیازهای روزانه افراد است، بنابراین مسئولان دولتی باید با درنظرگرفتن راهکارهای به کاهش فعالیت این میزان موتوردرپایتخت کمک کند؛ زیرا جمع آوری یکباره آنها امکان پذیرنیست.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه مجوز اخذ پلاک جدید برای موتورسیکلت های بنزینی درحال حاضر وجود ندارد،گفت: وسایل نقلیه موتوری قدیمی باید در یک پروسه زمانی مشخص به  وسایل هیبریدی تبدیل شوند، بنابراین باید مدیریت شهربه سمتی پیش رود که حداقل شرایط محیط زیستی نسبت به گذشته ارتقاء پیدا کند؛ البته درحال حاضر جای مدیریت یکپارچه شهری در کلان شهر خالی است و درهیچ نقطه ای ازکشور شهرها مانند تهران اداره نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه چندین دستگاه ها و نهاد سرویس خدماتی به مردم ارایه می دهند، افزود: این درحالی است که در اکثر کلان شهرهای دنیا مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد و شهرداری مسئول اداره شهراست، بنابراین مدیریت یکپارچه شهری باید هرچه سریعتردرکشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از مرگ ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان بر اثر آلودگی هوا در سال ۹۵ خبر داد و گفت: این آمار که در سالهای گذشته به ۸ هزار نفر می‌رسید تا حدودی کاهش یافته اما باید به صفر برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان