بازدید 4221

احیای تالاب ها اقدامی موثر در جهت کنترل ریزگردها

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس احیای تالاب ها را اقدامی موثر در جهت کنترل ریزگردها دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید با برنامه ریزی منجسم در جهت اجرای قانون حفاظت از تالاب ها گام بردارد.
کد خبر: ۷۰۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 11 June 2017
علی بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه هر گونه آلودگی و تخریب غیرقابل جبران در تالاب ها بر اساس قانون حفاظت از تالاب ها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود، گفت: قانون حفاظت از تالاب ها قانون جامعی است که با اجرای آن می توان تا حدود زیادی نسبت به بهبود وضعیت تالاب های کشور امیدوار بود و با متخلفان تخریب کننده تالاب ها برخورد کرد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بر اساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور هر گونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی تالاب ها شود ممنوع است، تصریح کرد: ورود هر گونه گونه های گیاهی و جانوری غیربومی مضر به تالاب ها که تهدیدی جدی برای حیات تالاب ها به شمار می رود بر اساس این قانون ممنوع شد از این رو می توان با احیای تالاب ها گامی جدی در کنترل ریزگردها برداشت.

وی با یادآوری اینکه در قانون حفاظت از تالاب ها وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست موظف به تامین حقابه تالاب ها شدند، تصریح کرد: دستگاه های مذکور باید تامین حقابه تالاب ها را در دستور کار قرار دهند و به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از تالاب های کشور به دلیل کمبود بارندگی و شرایط اقلیمی خشک شده اند، افزود: در حال حاضر بر اساس گزارش های واصله بخشی از تالاب ها آبگیری شدند و بر این اساس برخی از تالاب ها تا حدودی بهبود پیدا کرده اند؛ البته سدسازی های غیرکارشناسی و بی توجهی نسبت به تامین حقابه تالاب از سوی کشورهای همسایه نیز تا حدودی در خشکی تالاب ها تاثیر داشته است.

وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای تامین حقابه تالاب ها با کشورهای همسایه وارد مذاکره شدند

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای تامین حقابه تالاب ها با کشورهای همسایه وارد مذاکره شدند، گفت: دستگاه های مذکور رایزنی های را با مسئولان کشورهای هسایه برای کنترل ریزگردها و همچنین تامین حقابه تالاب ها داشته و همچنان به دنبال پیگیری و برگزاری جلساتی با این کشورها هستند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تبعات ناشی از ریزگردها به طور همزمان متوجه کشورهای همسایه و ایران می شود، ادامه داد: دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید برنامه ریزی مناسبی را برای اجرای قانون حفاظت از تالاب ها داشته باشد و اجرای آن را به تعویق نیندازد زیرا تالاب های کشور وضعیت مطلوبی ندارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر