بازدید 11732
ورزش و دوری از استرس مهم‌ترین عامل جوانی پوست انسان

روتین مراقبت از پوست در هنگام شب

بدون ورزش منظم و مستمر در زندگی هیچ شیوه ای برای جوانی و شادابی پوست انسان موثر نیست، در کنار ورزش اما راه‌های مناسبی برای حفظ طراوت پوست شما وجود دارد که پیشنهاد می‌دهیم
کد خبر: ۷۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ 28 September 2020

به طور قطع مهمترین عامل جوان و سالم نگه داشتن پوست بدن انسان، ورزش مداوم و روزانه است. ورزش با تنظیم ضربان قلب و خون رسانی به تمام مویرگ های بدن ، باعث می شود که طراوت پوست در هر سنی حفظ شده و میزان پیری آن با روند کندتری اتفاق بیفتد. اما در کنار ورزش مستمر که فوایدش برای پوست را در پایان این مقاله آورده ایم، یکی از راه های جوان نگه داشتن پوست این است که هر شب، قبل از خواب، مراقبت های لازم برای پوست انجام شود و روتین پوستی مناسب پوست هر فرد شناخته شود.

روتین مراقبت از پوست در هنگام شب
برای داشتن پوستی جوان و شاداب ۳ کار ساده باید برای روتین پوستی شبانه در نظر گرفته شود که به ترتیب عبارتند از:

۱- پاک کردن آلودگی ها از روی پوست
مهم است که تمام آرایش و آلودگی های روی پوست را تمیز کرده و سپس پوست خود را برای مراحل بعدی آماده کنید. یکی از مهمترین لوازم پاکسازی پوست میسلارواتر یا آب پاکسازی پوست است.
میسلارواتر ترکیبی از آب تصفیه شده و مواد آبرسان مانند گلیسیرین و سورفكتانت های بسیار خفیف با غلظت كم است. میسلارواتر یک محصول مراقبت از پوست چند منظوره است که در بین متخصصان زیبایی و پوست نیز به یک مورد محبوب تبدیل شده است.
هنگامی که یک پد پنبه ای را با این پاک کننده خیس کرده و روی صورت خود می کشید، مولکول های میسلارواتر چسبیده به پد پنبه ای در هنگام کشیده شدن پد روی آرایش صورت، سبوم و هرگونه آلودگی روزانه دیگر روی پوست را پاک می کنند. فرمول این مایع آنقدر سبک و ملایم است که نیازی به شستشوی صورت بعد از این کار نیست، به این معنی که مواد مرطوب کننده می توانند روی صورت باقی بمانند تا جذب شوند.

روتین مراقبت از پوست در هنگام شب

محلول پاک کننده بایودرما: این محلول التیام بخش و پاک کننده پوست حساس است که موجب تسکین سوزش و کاهش قرمزی پوست می شود. این محصول فاقد عطر، الکل و پارابن است.
محلول پاک کننده گارنیه: این میسلارواتر چربی و آلودگی پوست را از بین می برد و پوست را تازه و با طراوت می کند. این محلول بدون پارابن، عطر، سولفات و سیلیکون است.


۲- استفاده از کرم دور چشم
پوست اطراف چشم، بسیار ظریف تر و نازک تر از پوست بخش های دیگر بدن است. این تفاوت باعث شده محصولات خاصی برای حفظ آن و درمان مواردی که ممکن است در این زمینه بوجود آید ایجاد شود.
کرم دور چشم با داشتن ماده ای به نام رتینول، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. رتینول از مشتقات ویتامین A است که به عنوان تقویت کننده تولید مثل سلول عمل می کند و چین و چروک ها را در زمان پیری و زمانی که توانایی تولید مثل سلول ها کاهش می یابد، بهبود می دهد. با استفاده از یک کرم چشم مرطوب کننده و قدرتمند حاوی رتینول، سلول های پوست رشد می کنند که باعث جایگزینی سلول های جوان و کند شدن روند چروک و افتادگی پوست می شود.
کرم دور چشم درمالیفت: این کرم حاوی ویتامین K بوده و باعث افزایش گردش خون پوست دور چشم می شود. همچنین برای کاهش حلقه های تیره دور چشم مناسب است. کرم درمالیفت دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد پیری است و می تواند گزینه مناسبی برای روتین شبانه باشد.
کرم دور چشم سینره: دارای کمپلکس MDI جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک است. علاوه بر این سرشار از کوآنزیم Q10 و ویتامین E با اثر آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. کیوتن دارای اثرات آنتی اکسیدانی و تسکین دهنده پوست بوده به همین دلیل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مفید برای پوست است. Q10 به کاهش چین و چروک های ریز اطراف چشم کمک می کند.
ترکیب ویتامین E با مکمل های کوآنزیم Q10 اثر ضد التهابی ویتامین E را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.
این کرم با اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 جهت حذف رادیکال های آزاد غنی شده است و حاوی عصاره فائکس جهت بهبود گردش خون مویرگی و محو سیاهی دور چشم است.

۳- استفاده از کرم شب
کرم های شب معمولا سنگین تر و مرطوب کننده تر هستند و خاصیت ضد پیری دارند. اگرچه، مرطوب کننده روزانه ممکن است حاوی خاصیت ضد پیری باشد، اما کرم شب مناسب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B است که به پوست برای جذب بهتر کرم کمک می کند.
بعد از 25 سالگی، پوست ما شروع به کاهش کلاژن می کند. کاهش کلاژن باعث می شود پوست ما استحکام خود را از دست بدهد و شروع به لک شدن کند و چین و چروک ها به مرور در صورت باقی بماند. هنگامی که شروع به از دست دادن کلاژن در پوست خود کردید، متوجه خواهید شد که چگونه ممکن است در نواحی معینی روی پوست لکه ایجاد شود. اینجاست که یک کرم شب خوب مفید خواهد بود. در ضمن بازسازی کلاژن به جلوگیری از ایجاد لکه های پوست کمک می کند.

روتین مراقبت از پوست در هنگام شب
استفاده از کرم شب در روتین شبانه به شما کمک می کند صبح ها با پوست مرطوب از خواب بیدار شوید. هر نوع خشکی که ممکن است داشته باشید، با یکبار استفاده از کرم شب از بین می رود.
موردی که باید حتما در هنگان استفاده از کرم شب رعایت شود این است که این کرم علاوه بر صورت روی گردن نیز استفاده شود زیرا شفاف بودن این ناحیه همانند صورت تاثیر زیادی در جوان نشان دادن فرد دارد.

کرم ضد چروک شب لازان: از مهمترین ویژگی های این کرم این است که حاوی کیوتن است. این کرم ضد چروک و حاوی ویتامین E است. همچنین هیالورونیک اسید موجود در این کرم کلیدی برای پر شدن خطوط ریز و درخشندگی پوست است.
کرم شب میس ادن: این کرم شب دارای روغن آرگان است که مغذی پوست بوده و با آبرسانی و مرطوب نگه‌داشتن پوست از خشکی و آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می‌کند. همچنین دارای أنواع ویتامین های A ،E و B5 است که موجب ترمیم، بازسازی و جلوگیری از خشکی پوست می شود.انجام همین ۳ کار ساده تاثیر زیادی روی شادابی، طراوت و جوان ماندن پوست دارد و نیاز به زمان زیادی برای انجام آنورزش مداوم باعث کندتر شدن روند پیری و جوان ماندن پوست و بدن می‌شود

ورزش مهمترین عامل شادابی پوست

 بررسی‌های اخیر نشان داده است که ورزش علاوه بر جلوگیری از تحلیل رفتن بدن و افزایش سرعت با کند شدن روند پیری همراه است. در صورتی که انسان ها حداقل 5 بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش نکنند، ظرف مدت 5، 10 و 20 سال آینده اثرات منفی در چهره آنها دیده می شود و افرادی که به مقدار توصیه شده ورزش کنند ظرف 5، 10 و 20 سال آینده تغییرات مثبتی در چهره آن‌ها صورت می‌گیرد .افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال پوست افتاده‌ای پیدا می‌کنند و زیبایی پوست آن‌ها شدیدا کاهش پیدا می‌کند. هم‌چنین چین و چروک‌های زیاد و انباشته شدن چربی در اطراف چشم و گردن و دیگر قسمت‌های صورت می‌تواند تاثیر منفی زیادی روی ظاهر انسان داشته باشد .

اگر همه می‌دانستند در صورت ورزش نکردن ممکن است در 20 سال آینده چه ظاهری پیدا کنند شاید تعداد بیش‌تری نسبت به تحرک بدنی بیش‌تر علاقه مند می‌شدند. ما باید برای حفظ سلامت بدن ورزش کنیم و نقش ورزش کردن به عنوان عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن، ساخت عضلات، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت و حتی درمان، به اثبات رسیده است. اما امروزه پزشکان بر این باورند که ورزش کردن علاوه بر این مزایا، نقش مفیدی در سلامت پوست بدن افراد هم دارد .

ورزش برای کاهش جوش های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است و کارشناسان بهداشتی معتقدند که ورزش کردن منظم نقش زیادی در سلامت پوست دارد. ورزش موجب می شود که پوست جوان تر و شاداب تر به نظر برسد و در نتیجه خود فرد هم احساس خوبی داشته باشد.

 ورزش مزایای مهمی برای همه بدن دارد ، با ورزش پوست بدن ما که بزرگ ترین ارگان بدن است، بیشترین مزیت را می برد. افزایش جریان خون در سطح پوست و توزیع مواد مغذی به سلول های پوستی و دور کردن مواد مخرب و سمی از پوست، از عمده ترین آثار ورزش روی پوست است .

با افزایش سن، چین و چروک پوست و خطوطی که هنگام عصبانیت و تغییر چهره ایجاد می شود، افزایش می یابد اما آنچه مسلم است می توان با انجام ورزش از شکل گیری دوباره و افزایش این خطوط پیشگیری کرد.ورزش کردن موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن که نوعی بافت پیوندی است، شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. در افراد تنبل و کسانی که ورزش نمی کنند، تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن در پوست هستند، کمتر است و زودتر پیر می شود. در این افراد، پوست به سرعت تیره و چروک می شود.

ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود و همچنین وقتی شما ورزش می کنید، میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند.

به طور معمول پوست افرادی که استرس زیادی دارند، به خصوص کسانی که دچار آکنه هستند، تیره است اما ورزش به کاهش این تیرگی کمک می کند.ورزش منظم همچنین به افزایش تعریق پوست منجر شده و این اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شکنندگی آن دارد و افرادی که هنگام ورزش پیاده روی طولانی می کنند، چهره بشاش تری دارند و رنگ پوست آنها روشن تر است و در صورتی که مبتلا به آکنه هستند، درمان آکنه در این افراد راحت تر است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست