بازدید 1762

انگلیس کورکورانه در مسیر پیوستن به ارتش اتحادیه اروپا قرار دارد

یکی از فرماندهان قدیمی و زبده انگلیس می‌گوید، لندن در تلاش برای حضور در ارتش اتحادیه اروپا گویی در خواب راه می‌رود و نمی‌داند که باید هر چه سریع‌تر از برنامه‌های دفاعی این بلوک فاصله بگیرد.
کد خبر: ۷۰۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 10 June 2017

یکی از فرماندهان قدیمی و زبده انگلیس می‌گوید، لندن در تلاش برای حضور در ارتش اتحادیه اروپا گویی در خواب راه می‌رود و نمی‌داند که باید هر چه سریع‌تر از برنامه‌های دفاعی این بلوک فاصله بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، جولیان تامپسون، یکی از فرماندهان ارتش بریتانیا در این باره توضیح می‌دهد در حالی که تمامی توجهات به سمت برگزیت معطوف است، وزرای کشورش در سکوت با برنامه‌های نظامی گسترده اتحادیه اروپا موافقت می‌کنند.

تامپسون ضمن تاکید بر این مسئله که پیشنهادات مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا، تمامی ابعاد سیاست‌های دفاعی انگلیس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد به مقامات دولت کشورش هشدار داد، انگلیس ممکن است طی سال‌های آتی از نظر نظامی نیز به بروکسل وابسته شود.

این قهرمان جنگی در حالی وارد این منازعات شده است که پیش از این مقامات اتحادیه اروپا از بلندپروازانه‌ترین برنامه نظامی خود سخن گفتند.

برنامه‌های فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا برای بودجه دفاعی گسترده برای این اتحادیه و ماموریت‌های گسترده‌تر برای کنترل بیشتر اتحادیه اروپا، با انتقاداتی از سوی بسیاری از تحلیلگران مواجه شده است که می‌گویند موگرینی به دنبال تشکیل "ناتوی دوم" است.

در یکی از این طرح‌های پیشنهادی مقرر شده است که کشورهای اتحادیه اروپا باید از کشورهای احتمالی مورد هدف قرار گرفته عضو دفاع کنند و برای توسعه تسلیحاتی این بلوک آژانس تحقیقات دفاعی اروپایی را تشکیل دهند.

این گزینه به مذاق اعضای اتحادیه اروپا بسیار خوش آمده است؛ زیرا آن‌چنان که گفته‌اند، به این ترتیب این بلوک قادر خواهد بود عملیات سطح بالای امنیتی و دفاعی را انجام دهد و از سوی ترکیب قابل اعتمادتری از نیروهای دفاعی کشورهای عضو حمایت شود.

تامپسون در ادامه مصاحبه خود با روزنامه اکسپرس بیان کرد: این حقیقت که وزرای انگلیس به تمامی توافق‌های دفاعی اتحادیه اروپا آری گفته‌اند باید زنگ هشدار را درباره این پیشنهادات به صدا درآورد. برنامه‌های گسترده نظامی اتحادیه اروپا که تاکنون در انگلیس از سوی وزیران و دیپلمات‌های ما به آن‌ها اشاره‌ای نشده تمامی ابعاد سیاست دفاعی این کشور اعم از بخش اطلاعاتی، اجرایی و مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این سرباز کهنه‌کار انگلیسی هم‌چنین اظهار کرد: وقتی که حتی کمیسیون اروپا نسبت به تمایل انگلیس برای همکاری در این توافق‌ها ابراز شگفتی می‌کند روشن است که مشکلی در باره موضع لندن وجود دارد. انگلیس معتقد است که با تایید این ساختار نظامی در واقع کاری برای ۲۷ عضو دیگر این اتحادیه لانجام می‌دهد در حالی که متاسفانه این توافق‌ها برای انگلیس نیز تعهد ایجاد می‌کنند.

تامپسون هم‌چنین هشدار داد، این توافق‌ها با توجه به مدت روند خروج از اتحادیه اروپا دست کم برای دو یا پنج سال وجود خواهند داشت. این "ناامید کننده‌" است که نمایندگان انگلیس با وجود رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا باز هم با بسیاری از توافق‌های دفاعی این اتحادیه موافقت کرده‌اند.

وی خطاب به وزاری خارجه و دفاع کشورش گفت که لندن دیگر نباید به درخواست‌های بروکسل پاسخ بدهد: وزرا باید با سرعت و دقت درباره چگونگی رها شدن از این توافق‌ها چاره‌ای بیندیشند؛ چرا که این توافق‌ها به سادگی به بروکسل در جریان مذاکرات صلح یک کارت پیروزی می‌دهد.

علاوه بر تامپسون، جفری ون اردن، یکی دیگر از اعضای برجسته ارتش انگلیس از این طرح‌های پیشنهادی انتقاد و بیان کرده است: در حالی که امنیت و مسئله دفاع در ذهن تمامی مردم ما به یک موضوع حساس تبدیل شده‌اند، این بی‌معنی است که پاسخ این مسئله مردمی را با حضور پررنگ‌تر اتحادیه اروپا بدهید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست