بازدید 25513
۵

خانم معلم نهضت، توسط تروریست ها تعیین تکلیف شد، نه نمایندگان مجلس

روز چهارشنبه و در ادامه تجمع های اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی، «هانیه اکبریان» آموزشیار نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان نیز راهی بهارستان شد تا شاید بتواند در دیداری با نمایندگان، تکلیف خود و همکارانش را مشخص کند؛ معلم زحمت کشی که گویا سهمش تعیین تکلیف شدن توسط تروریست ها و نه نمایندگان مجلس بود!
کد خبر: ۷۰۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 08 June 2017
خانم معلم نهضت، توسط تروریست ها تعیین تکلیف شد نه نمایندگان مجلس
در میان قربانیان حادثه تروریستی روز گذشته که در ساختمان مجلس شورای اسلامی رخ داد، نام یکی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان استان لرستان نیز دیده می شود؛ خانمی 37 ساله که برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معطل ماندن مصوبه مجلس سال گذشته مجلس، راهی تهران شده بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ نام این بانوی لرستانی، هانیه اکبریان و از نیروهای نهضت سواد آموزی شهرستان دلفان بود و در روزهای گذشته، به همراه جمعی از معلمان قراردادی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با حضور در بخش دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تلاش داشت صدای حق خواهی خود را به گوش نمایندگان مجلس برساند و پیگیر مطالبات صنفی خود باشد.

روز چهارشنبه، نخستین روزی نبود که این بانوی شهید و همکارانش پیگیر مطالبات خود شده بودند. آنها چند ماهی هست که با تجمع مستمر در برابر ساختمان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال تحقق وعده های پیشین مسئولان در مسیر افزایش حداقلی کیفیت زندگی و شرایط شغلی خود هستند.

مهم ترین مطالبه و خواسته آموزشیاران نهضت سواد آموزی سراسر کشور ـ که در روز چهارشنبه (روز حادثه)، هانیه اکبریان نیز آنها را همراهی می کرد ـ اجرایی شدن مصوبه مرداد سال 95 مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف و استخدام رسمی نیروهای حق التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش است؛ مصوبه ای که معترضان بارها گفته اند، مسئولان آموزش و پرورش از اجرایی کردنش طفره می روند و کاری برای استخدام آنها نمی کنند.

نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیشتر و در راستای پیگیری مجدد مطالبات این گروه از آموزشیاران نهضت سواد آموزی که تعداد آنها در سراسر کشور سی هزار تن اعلام شده است، قول داده بودند که بعد از انتخابات وضعیت آنها را مشخص کنند.  

در همین رابطه، قاسم احمدی لاشکی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، از بررسی طرح استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: حدود ۳۰ هزار تن از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از این طریق تعیین تکلیف می‌شوند.

همین وعده نمایندگان مجلس که آموزشیاران بیم داشتند دوباره به دست فراموشی سپرده شود، آنها را از نقاط مختلف کشور راهی درب شرقی ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد تا در یک دوره چند روزه و به صورت مستمر پیگیر خواسته خود باشند.

این آموزش ‌یاران نهضت سوادآموزی انتظار دارند، آموزش و پرورش دستورالعملی را تهیه و برای اجرای در سال تحصیلی جدید به استان‌ها ابلاغ کند تا زمینه استفاده از آنها و تبدیل وضعیت آموزش‌دهندگان واجد شرایط در مناطقی که آموزش و پرورش به نیرو نیاز دارد، فراهم شود.

خواسته اصلی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اصلاح قانون تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است، که در شهریور سال ۹۵ تصویب شده بود؛ قانونی که «علی باقرزاده»، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور معتقد است با اظهارنظرهای گاه و بیگاه نمایندگان درباره پذیرش یا عدم پذیرش آموزش‌دهندگان در طرح جدیدی که در مجلس مطرح شده است، به اضطراب این  افراد دامن زد و باعث شد، مراجعات آنها به مجلس افزایش یابد.

روز چهارشنبه و در ادامه تجمع های اعتراضی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی، «هانیه اکبریان» آموزشیار نهضت سوادآموزی شهرستان دلفان نیز راهی بهارستان شد تا شاید بتواند در دیداری با نمایندگان، تکلیف خود و همکارانش را مشخص کند؛ معلم زحمت کشی که گویا سهمش تعیین تکلیف شدن توسط تروریست ها و نه نمایندگان مجلس بود!

حالا دیگر آرزوی این معلم زحمت کش که تبدیل وضعیت شغلی و افزایش حداقلی کیفیت زندگی و حقوقی اش بود، هیچگاه محقق نخواهد شد و دیگر در میان همکاران مطالبه گرش نیست؛ اما هنوز مابقی آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سراسر کشور هستند و هنوز مطالبه دارند.

امید است که نمایندگان مجلس مطالبات قانونی آنها را که مصوبه مجلس در مرداد سال 95 است، جدی پیگیری کنند و از نزدیک ترین و سریع ترین راه قانونی، به خواسته همکاران این خانم معلم شهید، جامه عمل بپوشانند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵
آیا این مشکل را نمیتوان با ایجاد یک معاونت تحت عنوان معاونت نهضت سواد آموزی با سازو کار خودش و در آموزش و پروش مدیریت کرد تا هم فرمان تاریخی امام بر زمین نماند و هم این بندگان خدا با فراغ بال بهتری به امر آموزش جا ماندگان از تحصیل کمک کنند. دولت هم ردیف بودجه ای خاصی را برای انها سوای اموزش و پرورش در نظر بگیرد.
و از خلط وظایف آموزش و پرورش که نیروهای آموزشی خود را بصورت کلاسیک و با سطح آموزش خاص مدیریت میکند خلاص گردد.
کاسپینی ها هم ماه هاست در مجلس هستند اما گویی گوش شنوا و اهمیت دهنده ای نیست.
آقای وزیر آموزش و پرورش شما هم در این زمینه اخلاقاً باید پاسخگو باشید
تا حالا از نهضت سوادآموزی تحقیق و تفحص شده تا عملکرد چندین سالش زیر ذره بین بره؟با توجه به بار مالی که واسه کشور داشته چقدر موفق بوده و ادامه فعالیتش لازمه یا نه ؟؟
انشاالله بقیه نهضتی ها تعیین تکلیف و استخدام بشوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل