بازدید 7333
۴
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

قرمز پوشی حافظ با فملی و پالایشی ها / شروع هفته با افت شاخص بورس و فرابورس

بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای هفته جاری، افت 224 واحدی شاخص کل را به خود دید. در بازار امروز کاهش شاخص کل تحت تاثیر معاملات نمادهای معاملاتی ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، پالايش نفت بندرعباس و پالايش نفت اصفهان، بود. هفته گذشاته نیز شاخص روندی نزولی را ثبت کرده بود. در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت 6.5 واحدی به رقم 909 واحد رسید.
کد خبر: ۷۰۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 03 June 2017
حافظ بازهم قرمز پوش شد / شروع هفته با افت شاخص بورس و فرابورس کلید خوردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 13 خرداد ماه 96 با افت 224 واحدی به رقم 80 هزار و 288 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 75 واحدی به رقم 27 هزار و 153 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با 10 واحد افت، عدد 17 هزار و 475 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) 8 واحد کاهش داشت و به عدد 13 هزار و 564 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 243 واحدی به رقم 87 هزار و 480 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با کاهش 236 واحدی به رقم 55 هزار و 323 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان روز کاری بورس، با افت 40 واحدی، عدد 180 هزار و 196 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در بازار امروز ساعت 9:30 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 80 هزار و 548 واحد قرار گرفت.

قرمز پوشی حافظ با فملی و پالایشی ها / شروع هفته با افت شاخص بورس و فرابورس

در بازار امروز، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 36 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 34 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 33 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 29 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 21 واحد و نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 19 واحد کاهش، بیشترین سهم را در افت شاخص داشتند. 

همچنین در طرف مقابل، تنها نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشين توانست با 25 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر داشته باشد.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: شرکت‌های معدنی املاح ایران، باما، مجتمع فولاد خراسان، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران،‌شهد ایران و حق تقدم خرید سهام آن، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، داروسازی سبحان انکولوژی، شیرین دارو، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، پتروشیمی خراسان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن و همچنین شرکت هایی که متوقف شدند، شامل: شرکت‌های تولید فیبر ایران، ایران خودرو،‌ پاکدیس، بانک قوامین،‌بهمن لیزینگ،‌داروسازی کاسپین تامین، مدیریت انرژی امید تابان هور، بیمه تجارت نو، پخش البرز، رینگ‌سازی مشهد، الکترو خودرو شرق،‌ فنرسازی زر و فرآورده‌های نسوز پارس بودند.

نمادهای پربیننده امروز متعلق به پارس خودرو، پلي‌اكريل‌، بانك ملت، تامين‌ ماسه‌ ريخته‌گري‌، پالايش نفت بندرعباس، زامياد و سرمايه‌گذاري‌ سايپا بود.

بر اساس گزارش فارس،‌ آنچه که امروز از بازار سهام می‌توان دریافت کرد اینکه در آستانه تعطیلات دو روزه تقویمی معامله‌گران بورس تهران ترجیح دادند تا با معاملات کم حجم و البته همراه با استراتژی شناسایی سود در اغلب نمادهای معاملاتی بازاری نیمه تعطیل را نظاره‌گر باشند.

در این بین پرترافیک‌تر شدن فصل مجامع باعث شده تا برخلاف سال‌های قبل بازار سهام با بی‌انگیزه شدن معامله‌گران برای جمع‌آوری سهام پس از بازگشت شرکت‌ها از مجامع و بازگشایی نمادهای معاملاتی باشد.

امروز بازار سهام بازاری کم حجم و رخوت‌آور بود که معامله‌گران آن ترجیح دادند با توجه به سنگین‌تر شدن سایه عرضه سهام بر تقاضا و تداوم رکود همه جانبه در کلیت معاملات با نماگرهایی قرمزپوش به تعطیلات دو روزه پیش رو رود.

معامله‌گران بورس امروز، 440 میلیون و 66 هزار برگه بهادار و سهام در قالب 39 هزار و 154 نوبت معامله و به ارزش 114 میلیارد و 652 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت 6.5 واحدی به رقم 909 واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران 237 میلیون و 104 هزار برگه بهادار در قالب 30 هزار و 429 نوبت معامله و به ارزش 810 میلیون و 363 میلیون تومان داد و ستد کردند. 

قرمز پوشی حافظ با فملی و پالایشی ها / شروع هفته با افت شاخص بورس و فرابورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
درسه سال گذشته(ازدی ۹۲که شاخص بورس قله۹۰هزارواحدراازدست داد )تاکنون روندریزش وضرردهی بورس تداوم داشته وبازارسرمایه بدترین بازدهی رادرمیان بازارهای رقیب وبویژه مسکن داشته است
تازه اولشه ریزش اصلی بعدازبازگشایی نمادبانکهاآغازخواهدشد
بورس ورشکسته است
باتداوم ریزشهای اخیرظرف یکی دوروزآینده شاخص بورس به کانال ۷۰هزارواحدی سقوط خواهدکرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار