بازدید 16229

اهداف خطرناک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ایجاد مرکز عملیات ویژه ایران

پس از آنکه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فردی به نام «مایکل دی آندرا» یا همان «شاهزاده تاریکی» را به مدیریت بخش عملیات‌های ویژه ایران تعیین کرد، خبرها حاکی از آن است که دولت ترامپ، مأموریت ویژه ای به سازمان سیا برای ایجاد ناامنی در ایران واگذار کرده است.
کد خبر: ۷۰۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۸ 03 June 2017
پس از آنکه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی اعلام کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فردی به نام «مایکل دی آندرا» یا همان «شاهزاده تاریکی» را به مدیریت بخش عملیات‌های ویژه ایران تعیین کرد، خبرها حاکی از آن است که دولت ترامپ، مأموریت ویژه ای به سازمان سیا برای ایجاد ناامنی در ایران واگذار کرده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا و پس از تعیین مایکل دی آندرا به عنوان مدیر جدید بخش عملیات های ویژه ایران، منابع خبري بامداد شنبه گزارش داده‌اند، سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا)، سازماني جديد را با مأموريت گردآوري و تحليل اطلاعات مربوط به ايران تشکيل داده است.

روزنامه وال‌استريت‌ژورنال با نقل اين خبر از قول مقام‌هاي آمريکايي، اين تصميم را نشان دهنده تصميم ترامپ براي قرار دادن ايران در اولويت‌هاي اصلي جاسوسان آمريکايي تعبير کرده است.
 

 
قرار است «مرکز مأموريت ايران» به منظور تجميع توانمندي‌هاي سيا و انجام همکاري‌هاي جمعي از جمله عمليات‌هاي مخفيانه در خصوص ايران، تحليلگران، پرسنل مربوط به عمليات و متخصصان را از سراسر بخش‌هاي سيا گرد هم بياورد. اين مرکز، از اين لحاظ شبيه «مرکز مأموريت کره» است که ماه گذشته، سيا آن را براي رصد تلاش‌هاي کره شمالي جهت ساخت موشک‌هاي دوربرد هسته‌اي تشکيل داد.

سيا علناً تشکيل اين مرکز را اعلام نکرده است. اين سازمان در پاسخ به درخواست وال‌استريت‌ژورنال از اظهارنظر خودداري کرده است.

«مايک پامپئو»، رئيس سيا از زمان حضور در کنگره به ابزار ديدگاه‌هاي افراطي درباره ايران شهرت دارد. مقام‌هاي آمريکايي تشکيل اين مرکز جديد را انعکاسي از تأکيد پامپئو بر تهديد ادعايي ايران مي‌دانند.

سيا قبلاً تحليلگران و پرسنل عمليات خود را براي بحث و تبادل نظر در خصوص ايران در اتاقي به نام «خانه پارس» زير يک سقف گرد آورده بود. اين مرکز بعدا به يک بخش منطقه‌اي گسترده‌تر تبديل شد.

اما مقام‌هاي فعلي و قبلي آمريکا مي‌گويند، جدا کردن «مرکز مأموريت ايران» به عنوان يک نهاد جديد و مجزا، شاهدي است که نشان مي‌دهد سيا و کاخ سفيد اهميت ايران را به عنوان يک هدف جاسوسي افزايش داده و آن را در کنار کشورهاي نظير روسيه و کره شمالي به يکي از اولويت‌هاي فعاليت‌هايشان تبديل کرده‌اند.

پامپئو، «مايکل دي‌آندرا» را رئيس اين سازمان جديد منصوب کرده است. «دي‌آندرا»، قبلاً سرپرستي برنامه حملات پهپادي آمريکا را به عهده داشته است.
 
در همین راستا، «سوزان مالونی» مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است، رئیس‌جمهور این کشور، براندازی نظام ایران را در دستور کار قرار داده است.
 
سوزان مالونی، مشاور اسبق وزارت خارجه آمریکا پس از خبر تعیین یک مدیر جدید بخش ایران در سیا در صفحه توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست تغییر نظام ایران را در دستور کار قرار داده است.
 
مالونی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «همیشه آشکار بوده که راهبرد تغییر رژیم ترامپ در قبال ایران، بسیار ناآگاهانه و ناشیانه خواهد بود».
 
اهداف خطرناک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ایجاد مرکز عملیات ویژه ایران 
 
این کارشناس مسائل ایران در ادامه خاطرنشان کرد: ما از هیچ توانمندی‌ جدی برای سرنگونی حکومت ایران برخوردار نیستیم. همه، از جمله مقامات ایران، این را می‌دانند. این، سیاستی محتوم به شکست است.
 
سوزان مالونی در ادامه، سیاست براندازانه «ترامپ» را «نابخردانه» و «مضرانه» برای منافع آمریکا توصیف کرد و مدعی شد، این اقدام سرکوبگری‌ها در ایران را افزایش داده و از «دسترسی آمریکا به مردم یا دولت» ایران خواهد کاست.
 
وی همچنین استدلال کرده که چنین طرح‌هایی، شهروندان دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی را در معرض خطرات بیشتر قرار خواهد داد.
 
لازم به یادآوری است که روزنامه نیویورک‌تایمز، روز جمعه گزارش داد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، فرد جدیدی به نام  «مایکل دی‌آندریا» معروف به شاهزاده تاریکی را مسئول بخش عملیات‌های این سازمان درباره ایران کرده است.
 
نیویورک‌تایمز این انتصاب را نخستین نشانه مهم از تلاش «ترامپ» برای ادامه رویکرد سخت‌گیرانه در قبال ایران، مطابق با وعده‌هایش در دوران تبلیغات انتخاباتی تعبیر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست