بازدید 5438

پرونده بنیاد علوی باید در دادگاه لاهه پیگیری شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیر پرونده بنیاد علوی در دادگاه لاهه خواهیم بود اما در کل وزارت امور خارجه عملکرد ضعیفی در احقاق حقوق ملت داشته است.
کد خبر: ۷۰۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 02 June 2017
حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص طرح مجدد پرونده بنیاد علوی در دادگاه های آمریکا در شرایطی که دادگاه تجدید نظر رای به نفع ایران داده بود، اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد با قلدری از ایران  امتیاز بگیرد به این جهت اموال ایران را در بانک ها بلوکه می کند، در برجام بدعهدی می کند یا مجدد پرونده بنیاد علوی را روی میز دادگاه می برد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی در مقابل این قلدری ها سکوت نخواهد کرد و از طریق دادگاه های بین المللی از جمله لاهه موضوع را پیگیر خواهیم بود.

وی گفت: آمریکا در شرایطی که تلاش دارد از کشورهای عربی و غیرعربی باج خواهی کند و با فروش اسلحه از آنها پول و جایزه دریافت کند، انتظار جز این نمی رود که با اهرم های مختلف بر ایران فشار باورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: اما عملکرد وزارت امور خارجه در پیگیری پرونده های مشابه بیناد علوی قابل دفاع نیست.

این نماینده مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی تنها در زمینه برجام بسیار فعال عمل کرد اما در دیگر ابعاد سیاست خارجی پرتلاش و چابک نیست که انتظار داریم این ضعف عملکردی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ساختمان بنیاد علوی در دهه 1970 میلادی خریداری شد و فعالیت آن حتی پیش از اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا در جریان بوده است. موقعیت ویژه مکانی این ساختمان موجب شده است دولت آمریکا به فکر مصادره و فروش آن به قیمت صدها میلیون دلار بیفتد تا به بهانه متهم کردن ایران در حادثه تروریستی 11 سپتامبر، غرامت خانواده قربانیان را از این ناحیه تامین کند.

پیشتر در سال 2013 یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا با ادعای ارتباط مالی مشکوک این ساختمان با دولت و بانک ملی ایران رای به مصادره این ساختمان و دارایی‌های متعلق به آن داد اما دادگاه تجدیدنظر حکم این دادگاه را به نفع ایران لغو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل