بازدید 3262

عرضه ۵۰ دستگاه سراتو در بورس کالا

چند ماه پس از انتشار امیدنامه پذیرش و درج سراتو در بورس کالای ایران، بالاخره امروز سایپا ۵۰ دستگاه از این خودرو را در بورس عرضه کرد.
کد خبر: ۶۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 29 May 2017
چند ماه پس از انتشار امیدنامه پذیرش و درج سراتو در بورس کالای ایران، بالاخره امروز سایپا ۵۰ دستگاه از این خودرو را در بورس عرضه کرد.

به گزارش ایسنا، سال گذشته بود که قرار شد سایپا یکی از محصولات خود را از طریق اوراق سلف موازی و از دریچه بورس کالا تامین مالی کند. در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ مشخص شد که در هیات پذیرش قرار بر این شده تا خودروی سراتو که در شورای رقابت قیمت‌گذاری نمی‌شود، در بورس عرضه شده و سپس از طریق اوراق سلف موازی تامین مالی شود.

در نهایت در اسفندماه سال گذشته امیدنامه پذیرش و درج کالا برای خودروی سراتو در سایت بورس کالای ایران قرار گرفت و مقدمات عرضه سراتو در بورس کالا فراهم شد. تنها چیزی که برای ادامه این روند باقی مانده بود، این بود که شرکت سایپا این خودرو را در بورس عرضه کند و پس از آن روند کشف قیمت و تامین مالی پیگیری شود.

اما امروز پس از چند ماه تاخیر بالاخره سایپا سراتو را در بورس عرضه کرده است. ظاهرا تعداد خودروی عرضه شده در بورس ۵۰ دستگاه است و قیمت پایه آن ۸۷ میلیون تومان مشخص شده است.

در امیدنامه پذیرش و درج کالای سراتو آمده است عرضه‌کننده متعهد گردیده که شرایط عرضه را به گونه‌ای فراهم کند که حداقل ۴ بار عرضه در ماه انجام پذیرد و در صورت وجود تقاضا با نظر بورس نسبت به عرضه اقدام کند. همچنین عرضه‌کننده متعهد شده مقدار ۲۵ درصد از کل تولید سالانه معادل ۲۵۴۰ دستگاه (هر کدام بیشتر شد) را در بورس عرضه کند.

همچنین خبرهایی رسیده که ایران خودرو نیز قرار است به زودی خودروی دنا را از طریق بورس کالا عرضه و با اوراق سلف موازی تامین مالی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر