بازدید 19505
۲

اشتغالزايي براي 35 نفر با توليد 20 تن قارچ در ماه توسط بانوي زنجاني

کد خبر: ۶۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶ 15 May 2017
بانوي كار آفرين زنجاني در راستاي اقتصاد مقاومتي با پرورش قارچ زمينه اشتغال 35 نفر فراهم كرده است

به گزارش تابناک اقتصادی، فرشته كرمي، با بيان اينكه فارغ التحصيل رشته نرم افزار كامپيوتر هستم، اظهار كرد: از سال 90 با كمك همسرم توانسته ام پرورش قارچ را در زنجان راه اندازي كنم.

وي با اشاره به اينكه پرورش قارچ داراي بار اقتصادي است، تصريح كرد: قبل از اينكه كار پرورش قارچ را آغاز كنم در مورد اين محصول تحقيقات لازم را انجام داده و سپس در دوره هاي مربوط به پرورش قارچ شركت كرده ام.

بانوي كارآفرين زنجاني با بيان اينكه با 20 ميليون تومان سرمايه اوليه كار خودم را در زمينه پرورش قارچ شروع كرده ام، افزود: براي راه اندازي اين مجموعه از تسهيلات متعدي استفاده كرده ام.

كرمي با اشاره به اينكه در سال 90 از بانك كشاورزي 30 ميليون تومان تسهيلات دريافت كرده ام، خاطرنشان كرد: با تسهيلات دريافتي از بانك كشاورزي اقدام به خريد مواد اوليه و وسايل مورد نياز براي پرورش قارچ كرده ام.

اشتغالزايي براي 35 نفر با توليد 20 تن قارچ در ماه توسط بانوي زنجاني

* درآمد 26 ميليون توماني كارآفرين زنجاني از پرورش قارچ

وي با بيان اينكه طي سالجاري 30 ميليون تومان وام اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي استان زنجان دريافت كرده ام، گفت: در راستاي اقتصاد مقاومتي تسهيلات بسيجي سازندگي را براي گسترش سالن هاي پرورش قارچ دريافت كرده ام.

كارآفرين زنجاني با اشاره به اينكه كار خودم را در سه سالن 5 تني پرورش قارچ آغاز كرده ام، تصريح كرد: با كمك همسرم توانسته ام مجوز پشتيباني از پرورش دهندگان قارچ را دريافت كنم.

كرمي به ميزان توليد قارچ در هر بازه زماني اشاره كرد و افزود: اگر شرايط مواد اوليه و محيط پرورش قارچ خوب باشد مي توان نزديك به 4 تن قارچ را از سه سالن طي دو ماه برداشت كرد.

* كارخانه توليد خاك پوششي در زنجان توسط بانوي زنجاني راه اندازي مي شود

وي به ميزان در امد خود در پرورش قارچ اشاره كرد و اظهار داشت، نزديك به 26 ميليون تومان از فروش قارچ سود به دست مي آوريم كه 16 ميليون تومان براي خريد مواد اوليه، هزينه آب ، برق، گاز و هزينه كار گر مي شود كه نزديك به 10 ميليون تومان از فروش قارچ به سود خالص مي رسيم.

بانوي كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه با راه اندازي سالن هاي پرورش قارچ و رده هاي زيرمجموعه زمينه اشتغال 35 نفر به صورت مستقيم فراهم كرده ام، افزود: 30 نفر به صورت مستقيم در سالن هاي ديگري مشغول به پرورش قارچ هستند كه مواد اوليه و محصولات توليدي را عهده دار هستم.

* توزيع روزانه 500 تا 600 كيلو قارچ به صورت روزانه در زنجان

كرمي با بيان اينكه روزانه بين 500 تا 600 كيلو قارچ از طرف دفتر پشتيباني در زنجان توزيع مي شود، گفت: قارچ هاي توليدي علارقم استفاده در استان زنجان به استان هاي همجوار صادر مي شود.

وي با اشاره به اينكه خاك پوششي جزء مواد اوليه پرورش قارچ است و اين خاك را از كرج و تهران خريداري مي شود، خاطرنشان كرد: به اميد خدا در حال راه اندازي كارخانه توليد خاك پوششي در زنجان هستم كه زمينه اشتغال 15 تا 20 نفر فراهم خواهد شد.


منبع: سازمان بسیج سازندگی


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کار خیلی خوبی هست مخصوصا حالا که وضعیت اقتصادی ایجاب می کنه که ااقتصاد مقاومتی رو درپیش بگیریم.بخاطر همین هم مدتیه تو فکر تاسیس یک سالن پرورش قارچ هستم و دارم در این زمینه تحقیق می کنم و اطلاعاتی کسب می کنم. ممکنه خواهشی کنم از شما //اگه ممکنه می خوام با این خانم کرمی صحبتی داشته باشم بالاخره ایشون تجربه کاری رو دارن. ممنون
درود بر بانوی کارآفرین
چگونه میتوان با ایشان ارتباط برقرار نمود ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . بنده هم علاقمند به این کار هستم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر