بازدید 5272

آغاز بزرگترین طرح‌اجتماعی بعدازانقلاب در دولت‌یازدهم

کد خبر: ۶۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 15 May 2017
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بزرگ ترین طرح اجتماعی بعد از انقلاب تحت عنوان طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان موسوم به طرح 'نماد' در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان نقش بسزایی دارد و شاخص های تربیتی از سنین کودکی شکل می گیرد، طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان در رابطه با توانمندسازی، حمایت های اجتماعی و روانی و تحکیم خانواده در دولت یازدهم اجرایی شد.
 
وی با اشاره به توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار در این طرح گفت: این طرح بطور آزمایشی در 6 استان از جمله استان های تهران، البرز و سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری 9 نهاد از جمله وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، بنیاد برکت، کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور برای دانش آموزان در دو مقطع 6 ساله اول و 6 ساله دوم تحصیلی اجرایی می شود و محوریت تدوین محتواهای آموزشی برعهده سازمان بهزیستی کشور است.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان ، بسته های آموزشی در حوزه مددکاری اجتماعی و روانی برای دانش آموزان، معلمان، خانواده ها و کارشناس مربوطه تدوین کرده است.
به گفته محسنی بندپی ، هم اکنون 23 بسته آموزشی مددکاری و 34 بسته آموزشی حمایت های اجتماعی و روانی برای گروه هدف دانش آموزی، تهیه شده است.
 
وی ادامه داد: این بسته های آموزشی درباره زندگی اجتماعی، افزایش مهارت های زندگی، توانمندسازی، افزایش ظرفیت نقد پذیری و رشد و تکامل همه جانبه است.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: طرح آزمایشی نماد را می خواهیم در تمام استان های کشور، اجرایی کنیم.
 
محسنی بندپی یادآور شد: طرح نماد، یک برنامه علمی و تخصصی است که محتوای آموزشی آن از سوی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه های علامه طباطبایی ، علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی تهیه شده است.
 
وی اضافه کرد: این طرح اهدافی مانند اجتماع پذیری، ارتقای مهارت های زندگی، توانمندی نه گفتن به تعارف های اشتباه و پیشگیری از لغزش ها را در نظر دارد.
 
به گزارش ایرنا، هم اکنون 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف در کشور مشغول تحصیل هستند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی