بازدید 6094

سردارجلالی: NSA منشأ حمله سایبری جهانی است

کد خبر: ۶۹۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 14 May 2017
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بدافزار حمله سایبری جدید از سازمان NSA آمریکا فرار و به‌صورت عمدی بکار گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به حمله سایبری گسترده در سطح جهان گفت: این باج‌گیر از سازمان NSA آمریکا فرار و بصورت عمدی بکار گرفته شده است.

وی  تصریح کرد: از آنجایی که توزیع این بد افزار در سراسر جهان حدود 90 کشور را در بر گرفته و انتشار چنین بدافزارهایی نیازمند پایگاه‌های انتشار سریع می‌باشد، این اقدام را متوجه دولت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و افزود: با توجه به اینکه در اهداف این حمله سایبری کشور آمریکا قرار ندارد و عمدتا کشور‌های اروپایی و شرقی هستند می‌توان منشا آن را آمریکا تلقی کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با توجه به مشخص نبودن میزان رایانه هایی که در داخل کشور آلوده به این باج افزار شده اند افزود: سایت‌های بین المللی که این موضوع را دنبال می‌کنند ایران را در رده 15 قرار داده‌اند.

سردار جلالی به استفاده از بروز رسانی‌های مربوط به ویندوز که بصورت وصله‌های امنیتی تولید شده و سیستم‌های امنیتی را تحت کنترل قرار می‌دهداشاره و  تاکید کرد: سازمان‌ها و ارگان‌ها رایانه‌های آلوده‌ای که به شبکه متصل هستند را از شبکه جدا کنند و موضوع را به قرارگاه پدافند سایبری و پلیس فتا گزارش کنند.

وی در پایان گفت:چنانچه اطلاعاتی از دستگاه‌ها یا نهادها دچارآسیب شده باشد، قرارگاه پدافند سایبری کشور آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن ابزارهایی نسبت به بازگردانی اطلاعات اقدام کند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر