بازدید 2717

تنها راه جذب بازیکن خارجی برای استقلال

کد خبر: ۶۹۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 10 May 2017
آخرین وضعیت پرداختی‌های سرخابی‌ها به خارجی‌ها از مخمصه پرسپولیسی‌ها برای تسویه حساب با آنها خبر می‌دهد!

به گزارش تابناک ورزشی، پرونده‌های باز مربیان و بازیکنان خارجی تیم‌های ایرانی در فیفا همچنان برای آنها دردسرساز است و این در حالی است که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال روز گذشته در بیانیه شدیداللحن تاکید کرده بود که باشگاه‌های مختلف بدون بستن پرونده‌های خارجی خود حق امضای قرارداد با بازیکن جدید دیگری را ندارند که البته به نظر می‌رسید روی سخن این بیانیه باشگاه پرسپولیس باشد، چرا که این باشگاه از مصوبه فدراسیون فوتبال تمکین نکرده و بدون توجه به آن، سرخپوشان با گادوین منشا قرارداد امضا کرده بودند.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در اواخر سال گذشته در نشست خبری به واکاوی پرونده‌ بدهی‌های بازیکن خارجی تیم‌های ایراین پرداخت و تعداد هر پرونده را عنوان کرد که در این بین باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی رکورددار محسوب شده و به نوعی اوضاع‌شان وخیم بود، هر چند استقلالی‌ها هم وضعیت‌شان بهتر از همتای تهرانی خود نبوده و آنها نیز به نوعی در مخمصه بودند تا جایی که حتی این باشگاه پنجره نقل و انتقال زمستانی‌اش از سوی فیفا بسته اعلام شد.

در همین گیر و دار فدراسیون فوتبال نیز مصوبه‌ای را به تصویب رساند که طی آن مقرر شد تیم‌های ایرانی حق جذب بازیکن خارجی تا تسویه حساب و بستن پرونده‌های بازیکنان و مربیان خارجی قبلی را ندارند. 

با گذشت زمان باشگاه‌های مختلف در صدد آن برآمدند تا پرونده بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی را با تسویه حساب با آنها به گونه‌ای مختومه اعلام کنند تا در ادامه برای نقل و انتقالات بعدی دچار مشکل نشوند.

حالا در این بین خبر می‌رسد استقلالی‌ها دو پرونده خود را بسته و فقط پرونده ساموئل همچنان باز است.
استقلال به لیام ردی استرالیایی 84 هزار دلار بدهکار بود و همچنین باید 168 هزار دلار به هنریک هلمکه به اضافه 5 درصد به عنوان خسارت دیرکرد پرداخت می‌کرد که از فیفا نامه‌ مختومه شدن این دو پرونده پس از تسویه حساب با آنها به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

این در حالی است که پرونده ساموئل با بدهی 312 هزار و 440 دلار به اضافه 5 درصد به عنوان خسارت دیرکرد همچنان باز است و استقلالی‌ها تا عدم تسویه حساب با این بازیکن همچنان از حق جذب بازیکن خارجی محروم هستند. البته استقلالی‌ها برای پرداخت مطالبات این بازیکن ترینیداد و توباگویی به صورت اقساط با مدیر برنامه‌های وی به توافق رسیدند و قاعدتاً تا زمانی که قسط آخر این بازیکن پرداخت نشود پرونده وی همچنان باز است.

همچنین استقلال در اوایل سال 95 با شکایت پروپیچ بازیکن صربستانی هم رو به رو شد که مسئولان این باشگاه یک وکیل ایتالیایی را برای پیگیری پرونده این بازیکن استخدام کرده تا از حق باشگاه در فیفا دفاع کند و وضعیت شکایت این بازیکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

از سوی دیگر تراکتورسازان نیز طی ماه‌های اخیر به نوبت درصدد تسویه حساب با خارجی‌های گذشته خود هستند و حتی بعضا اطلاعات مربوط به پرداختی‌های خود را نیز به فدراسیون فوتبال ارسال کرده‌اند اما اوضاع پرسپولیسی‌ها اصلا خوب نیست و این باشگاه علاوه بر ژوزه که میلیاردها تومان به وی بدهکار است، 10 پرونده باز دیگر را هم در فیفا دارد. 

این در حالی است که فدراسیون فوتبال هیچ اطلاعی از نحوه پرداخت بدهی‌های باشگاه پرسپولیس ندارد و از طرف فیفا نیز هنوز نامه‌ای به این منظور به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان ارسال نشده است.

 یعنی پرسپولیس مجموعا 11 پرونده باز در کمیته انضباطی و تعیین وضعیت فیفا دارد که باید هر چه سریع‌تر نسبت به مختومه کردن آنها اقدامات لازم انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی