بازدید 3085

«ترامپ» امروز با «لاوروف» دیدار می‌کند

کد خبر: ۶۹۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 10 May 2017
رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه میزبان وزیر امور خارجه روسیه خواهد بود تا با وی پیرامون مسائلی از جمله اوضاع سوریه و رابطه واشنگتن-مسکو، به گفتگو بنشیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که برای سفری رسمی در واشنگتن به سر می برد، امروز چهارشنبه میهمان کاخ سفید است تا با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیرامون طیف وسیعی از مسائل بین المللی از جمله سوریه صحبت و تبادل نظر کند.

گفتنی است رویداد امروز، بالاترین دیدار در سطح دیپلماتیک بین رئیس جمهوری آمریکا و یکی از مقامات رسمی روسیه از زمان آغاز دوره زمامداری ترامپ در 20 ژانویه سال جاری میلادی (2017) است.  

این در حالی است که ترامپ و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی، قبلا تماس های تلفنی با یکدیگر داشته و برنامه ریزی هایی نیز برای دیدار دو جانبه در حاشیه نشست جی 20 که دو ماه دیگر در هامبورگ آلمان برگزار می شود، انجام داده اند.

به گفته یک منبع آگاه، از جمله موضوعات مورد تبادل بین طرفین، اوضاع سوریه، روابط واشنگتن- مسکو و دیگر مسائل جهانی خواهد بود.

اگرچه ترامپ در دوره کارزار انتخاباتی و همچنین بعد از ورود به کاخ سفید، بارها از پوتین تمجید کرد، حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه، رابطه واشنگتن-مسکو را به شدت دستخوش تنش کرد حال آنکه ظاهرا طرفین بار دیگر برای از سرگیری تبادل نظرها در خصوص اوضاع سوریه به توافق رسیده اند.

لاوروف دیروز سه شنبه با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار