بازدید 11858

کارخانه‌داری که پس از ۳۰ سال مسافرکش شد

کارخانه‌دار ۳۰ ساله‌ای که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان روسری در شهرری بوده و سال گذشته با تعطیلی کارخانه‌اش مسافرکش شده، می‌گوید: خبر وزیر وارداتچی نمک روی زخم بود.
کد خبر: ۶۹۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 09 May 2017
 کارخانه‌دار ۳۰ ساله‌ای که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان روسری در شهرری بوده و سال گذشته با تعطیلی کارخانه‌اش مسافرکش شده، می‌گوید: خبر وزیر وارداتچی نمک روی زخم بود.
 
به گزارش تسنیم، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های روسری در کشور، با اشاره به این که افزایش قاچاق پوشاک باعث شده تا واحدهای تولیدی هر روز تعطیل شوند، اظهار داشت: کالای قاچاق بازار پوشاک را کلا گرفته است در این شرایط تولید کننده اصلاً نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند، زیرا هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده محصولات را هر روز افزایش می‌دهد.

وی که به دلیل حفظ آبرو از بیان نامش اکراه داشت، با بیان اینکه بسیاری از دلالان با دریافت مبالغی محموله‌های متعدد پوشاک را وارد کشور می‌کنند افزود: من دلالی را سراغ دارم که از چین در فاصله‌های زمانی مختلف ۵ میلیارد جنس وارد کشور می‌کند. در این شرایط به طور حتم تولید کننده داخلی امکان فعالیت نخواهد داشت.

این تولیدکننده قدیمی پوشاک با اشاره به انتشار اخبار واردات پوشاک آن هم توسط دختر وزیر، گفت: این گونه اخبار زخم تولید کنندگان داخل را بدتر کرده و هر روز بر ناامیدی آن‌ها اضافه می‌کند.

وی با اعلام این که مجبور شدم سال گذشته کارخانه ۳۰ ساله خود را در زمان آباد شهرری با وجود ۱۸ کارگر تعطیل کنم، تصریح کرد: امروز من که جزو اولین تولیدکنندگان روسری در کشور هستم، مستاجرم و باید با مسافرکشی هزینه‌های خود را تامین کنم. حتی فرزند من که مهندسی پزشکی می‌خواند نیز مجبور است با پخش تراکت هزینه تحصیل خود را پرداخت کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۳
بعد این دولت در مورد دیوار کشی در خیابان اصلا منطق ندارن فقط رای میخوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
الان که بعضی دانشگاهها تفکیک جنسیتی دارند
اقای رئیس جمهور لطفا با کلمات بازی نکنید هر چند که نظری در مورد تفکیک شدن و یا نشدن ندارم
واژه ، واردات چی ، زیبنده شما نیست ، ضمنا وزیر محترم وارد کننده نیست
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
واقعا خودتون رو زدیید به خواب
چرا من نمی تونم 200 میلیون جنس وارد کنم
اصلا مگر ما ایرانی تولید کننده نداریم که باید لباس بچه
مدرسه رو از ایتالیا وارد کنیم
چرا پارچه اون وارد نکردیم که بدیم دست چهار نفرکه طراحی تولید کنند
چرا ماباید همه چیز رو وارد کنیم چند سال دیگه چه چیزی تو این ملکت تولید میشه
فروشگاه های اقای وزیر اموزش پروش کدومشون جنس ایرانی می فروشه؟
چرا واردات با یه شرکت سوری فنی مهندسی صورت گرفته؟ مالیات نمی خوان بدن ایا؟
چطور ساعت 48 رای قطعی صادر شده در صورتی از شما کالا قاچاق بگیرن باید 48 اول بری تو بازداشت گاه تا جنس شمارش بشه تعیین ارزش بشه تا بری پیش قاضی
چون دختر وزیر بوده بقه مردم چی فرض کردن(احتمالا بی سواد های که عینک نزدن) این حکم سریع صادر شده
من هم بعنوان کسی که کار تولیدی گسترده میکنم میگم که شرایط از گذشته خیلی بهتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
الان اشنا ای ما هم بیکار شده به خاطر اینکه یکی از کارخانه های بزرگ و تک ایران ورشکست شده!!!
عموی منم زمانی تولید کننده پوشاک بود به دلایلی ورشکسته شد.... اونم الان می تونه مدعی بشه که تقصیر دولته.... حالا خدا می دونه قضیه چی بوده .... مارک روسریش چی بود؟
اولا که واردات دختر آقای وزیر قاچاق نبوده و قانونی بوده است. دوم اینکه کارخانه 30 ساله شما یا چندان استخوان بندی محکمی نداشته و یا مدیریت ضعیف اون رو بر باد داده و شاید هم کیفیت محصولات شما طوری نبوده که مشتری داخلی تشویق به خرید محصولات آن بشود. ضمنا یک کارخانه 30 ساله هیچوقت یک شبه از بین نمیره. بنابراین بهتر شما ایراد کار رو در جای دیگه بررسی کنید. ضمنا من هم از تعطیلی کارخانه شما واقعا تاسف میخورم.
یعنی طرف سی سال کار تولیدی کرده و جزو اولین و قدیمی ترین تولید کنندگان بوده بعد توی این سی سال نتونسته حتی یه خونه بخره یا مبلغی پس انداز کنه ؟؟؟!!! اینجور که مشخصه ایشون یا خالی بسته یا ذهن اقتصادی نداشته چون همون ده سال اول وقتی دید با این کارگاه بزرگ که 18 نفر کارگر داره حتی نمیتونه یه خونه بخره یا پول پس انداز کنه باید جمعش میکرد. درسته اقتصاد خیلی خرابه وضعیتش ولی سی سال پیش خراب نبود
واردات یا قاچاق

لطفا تصمیم خود را بگیرید بعد خبر را منتشر کنید
دوست عزیز کارگاه تولیدی با 18 نفر کارگر رو میگی کارخانه.... میگی روسری درست میکرده .... یعنی نساجی داشته... ملت رو مسخره کردی؟؟؟؟
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
اقا همون 18 نفر که الان بی کار شده ببر سرکار تا بعد بینم کارگاه یا کارخونه یا هرچی شما میگی درست هست
تا قبل از سال 92 تولید بی معنی بود.امروز سفارش مواد اولیه می دادیم، اما فرداش باید پول بیشتر میدادیم.چون قیمت های ساعتی بالا می رفت.همین هم باعث می شد تا روز به روز قیمت تمام شده محصول بیشتر بشه و با واردات بیرویه در اون زمان مسلماً محصول رودست من تولید کننده میموند .اما از سال 92 به بعد خدا رو شکر قیمت ها ثابت مونده و با خیال راحت کار تولید انجام میدیم و قیمت برای مصرف کننده هم ثابت مونده و فروش هم بیشتر شده
چرا هيچ كس مردانه دليل عدم امكان رقابت با محصول خارجي حالا بگوييم قاچاقي يا غير قاچاقي را نمي گويد مگر مصرف كننده ايراني با حقوق حدود 1 ميليون حتما بايد كالاي داخلي با قيمت بالا مصرف كند مگر مي شود كالاي ايراني با كيفيت و قيمت مناسب را نخريد و كالاي خارجي خريد علت اصلي فقط و فقط
1- هدفمندي به اصطلاح يارانه ها و افزايش شديد قيمت تمام شده كالاي ايراني
2- تورم بالا و افزايش هرينه هاي توليد در سالهاي گذشته
3- عدم قدرت خريد مصرف كننده داخلي
محض اطلاع توليد يك كالا براي امكان رقابت با مشابه خارجي آن بايد يا كيفيت ان از كالاي خارجي بالاتر باشد يا در كيفيت برابر قيمت ان حداقل برابر باشد و يا دولت با بستن تعرفه قيمت واردات را افزايش دهد كه اين اخري ظلم به مصرف كننده داخلي است متاسفانه تنها مزيتي كه باعث مي شد كالاي ايراني ارزان تر توليد شود انرژي ارزان بود كه انهم با هنر سياستمداران با به اصطلاح هدفمندي يارانه ها از بين رفت لذا به بيراه رفتن دردي از جامعه حل نخواهد كرد!
فاتحه تولید توی ایران از زمان احمدی نژاد خونده شد
قطعا این کارخانه دار محترم از سواد و دانش کافی در خصوص تجزیه و تحلیل و آینده پژوهی صنعت خودش هیچ اطلاعی نداشته و اگر میدانست نباید به ورشکستگی میرسید و راه حلی برای مقابله و یا تغییر پیدا میکرد. چرا هاکوپیان ورشکست نمیشه و چرا خیلی از تولید کنندگان صنف پوشاک و البسه روز به روز رشد نموده و البته که دولت هم باید حمایت کنه ولی از قدیم بخش خصوصی خودش داناتر و هوشیارتر از دولت بوده و تونسته به موقع تغییر وضعیت بده و حداقل باقی بماند. هر کارخانه دار و تولید کننده ای که بدون مطالعه و بدون بهره گیری از مدیران و کارشناسان متخصص و سیستمی بخواهد ادامه دهد در آینده به مشکل بر میخورد. راه حل فقط و فقط تقویت روحیه و سواد آینده پژوهی است. حداقل قبل از بحران فکر منطقی تری براش میشه کرد.
والا بنده خدا میگه 30 سال تولید داشته اگه تولیدی طی 30 سال نتونسته خودش و گسترش بده و به روز کنه مربوط به یک زمان نیست بلکه از 30 سال گذشته مشکل داشته و الان بدتر شده
مرد و مردانه آیا این بلا و مصیبت دولت یازدهم به سر کشور آورد ؟؟ یا نتیجه کار دولت پاکدست مهرورز و معجزه هزاره سوم است؟؟ تا قبل از سال 84 ارز سالی 20 30 تومن گرون میشد همه چیز هم متناسب با ان خودش را تنظیم میکرد پول مفت یارانه هم کسی نمگیرفت بالاخره به نظمی حاکم بود. این بلا را همان کسانی به سر مملکت اوردند که دلار 902 تومانی را کردند 4000 تومن زمین متری 2 میلیون را کردند 25 میلیون ! اقا والله تولید در این مملکت دیگر نمیصرفه ! نه برای تولید کننده نه برای مصرف کننده.
بسمه تعالی
قیمت تمام شده تولید در کشور خیلی خیلی بالاست.....
وقتی در دوره احمدی نژاد بدون اینکه یارانه صنعت را پرداخت کنند تمام حامل های صنعت را چندین برابر گران کردند و تنها مزیت صنعتی ایران که قیمت انرژی پایین بود را سرسام آور بالا بردند ، کارخانه های بزرگ و کوچک را به ضعف و سستی کشاندند خیلی ها تو خواب خرگوشی بودند وقتی تحریم ها کاغذ پاره نامیده شد و کم کم مواد اولیه هم به صنعت بیمار و نالان نرسید کارخانه ها شروع کردند به خوابیدن ! آنهایی که بوجود آورنده این وضعیت بودند علت را فراموش کرده اند و چسبیده اند به دولت روحانی که چرا صد روزه کشور را گلستان نکردی و چرا کارخانه ها تعطیل می شوند ؟آثار بلای هشت ساله تا هشتاد سال گریبان این ملت را رها نخواهد کرد !
تابناک جان کاش زودتر انتخابات تموم بشه ...نمیخوام با مواضع این روزهات بیشتر از این تو ذهنیت افراد خراب بشی ...
ا ین یک داستان من درآوردی بیش نبود برای اینکه این جریان از آب و تاب در سطح جامعه نیوفته
عروس بلد نیست برقصه ، میگه اطاق کجه!هرچند تولید کننده های با وجدان در ایران پیشرفت نمی کنند اما 30 سال درجا زدن و مستاجر بودن این آقا دلایل دیگری دارد .
چرا بالاست
برای واردات یک دستگاه به ترکیه رفته بودند دستگاه دست دوم بود صاحب کارخانه می گفت ده سال پیش وام بدون بهره دادند گفتند بعد از دوسال که کارخانه ات به سود دهی رسید اقساط را بیار بده بعد ده سال هم وام جدید بدون بهره داده اند تا دستگاه جدید بخرم دستگاه دست دوم را به شما ایرانی ها می فروشم. در ترکیه همه گونه حمایت از تولید کننده میکنند حتی از خود ما دعوت میکردن و میگفتند هر حمایتی میکنیم فقط بیایید اینجا شروع به کار کنید
اینجانب تولید کننده لوازم برقی بخاطر واردات بی رویه ومقرون بسرفه نبودن تولیدات با ۲۵کارگر تعطیل کرده وهمکنون در جایی مشغول به کارگری هستم فقط بخاطر اینکه ذاتأ دلالی بلد نیستم
این خبر از اساس کذب است چطور یک کارخانه دار پس از 30 سال نتونسته خانه دار بشه؟ ضمنا چرا کالای داخلی نباید قدرت رقابت با کالای درجه چندم چینی داشته باشه؟ چنین تولید کننده ای بهتره بره همون مسافر کشی کنه.
با سلام. اولا یا کلا این خبر دروغه که تسنیم وضعیتش معلومه. دوما یا این فرد تولید کننده موفقی نبوده یا نتوانسته کارگاه خودش را بروزکنه. سوما تجارت همیشه برد وباخت داره . چهارما خدا وکیلی وضیت از نظر تولید و ثبات اقتصادی نسبت به دوره آقا محمود خیلی بهتره.
میخواستی جنس با کیفیت تولید کنی و حرص و طمع زیادی نداشته باشی و از سودت کم کنی تا ورشکست نشی
نمی خواستم نظر بدهم ولی برای اینکه یادآوری کنم کسانی میتوانند در این خصوص نظر بدهند که دستی بر آتش داشته باشند اینقدر سیاسی و جناحی نظر ندهید و قضاوت نکنید نظام اقتصادی و مالی و اداری ما باید از ریشه درست بشود باید خود مسئولین به آنچه میگویند عامل باشند . خدا به این مردم رحم کند از دست آدمهای جاهل و مغرض اگر دین نداریم لااقل آزاده باشیم . همش حرف حرف
این اخبار جعلی در این زمان فقط جهت تخریب دولت منتشر می شود.
کسی که بعد 30 سال کارخونه داری هنوز مستاجره معلومه مشکل از خودشه!
سال 80 یک موسسه آموزشی راه اندازی کردم که تا همین الان چیزی در حدود 500 میلیون هزینه تبلیغاتش کردم . همه چیز خوب بود تا سال 90 که بانک مرکزی تحریم شد و ما هم با دلی خوش گفتیم به ما ربطی ندارد ما که تجارت نمی کنیم ، قافل از اینکه اونایی که باهاشون کارداریم یا کاسب هستند و یا کارمند و یا کارگر یک شرکت که با وخیم شدن اوضاعشون به مشکل خوردند و مشکل اونا شد مشکل ما !؟ این شد که ثبت نام ها اومد پایین و پرسنل ما هم از 25 نفر در پنج سال پیش رسید به 2 نفر در سال 96 با میلیون ها تومن بدهی به اساتید و پرسنل و غیره ... از اون طرف مالیات سالی 20 درصد به مالیات سال قبل اضافه می کند و می گوید این قانون مالیاته ( کاری به این نداریم که تمام مراکز آموزشی از مالیات معاف بودند بجز آموزشگاه های فنی و حرفه ای که تازه سال 94 معاف شدند و از سال 95 اجرا خواهد شد!؟؟؟) همه اینها به کنار بعد من بخش خصوصی باید با جاهایی رقابت کنم که در توانم نیست مثل مراکز آموزش شهرداری و جهاد دانشگاهی که هر دو دولتی هستند ؟ ببینید چقدر بیکار شدم که دارم توی خیلی از مطالب تابناک نظرم رو می نویسم!
حتی اکر حرفهای این کارخانه دار درست باشد همین که پس از 30 سال کارخانه داری با 18 کارگرهنوز مستاجر هست نشان دهنده این است که مدیریت موفقی نداشته و قادر به سود آوری نبوده است . بهتر است گناه عدم مدیریت خودرا
گردن دیکران نیاندازد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی