بازدید 2095
۱

نرخ بیکاری به ۵ .۱۲ درصد رسید

نرخ بیکاری در فصل زمستان ۹۵ به ۵. ۱۲ درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل ۷ . ۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 08 May 2017
نرخ بیکاری در فصل زمستان ۹۵ به ۵. ۱۲ درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل ۷ . ۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آمار ایران اعلام کرد: آمارهای مربوط به ساختار نیروی کار، مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری در فصل زمستان به 12.5درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل ان ان 0.7 درصد و نسبت به فصل پاییز پارسال 0.2 واحد درصد افزایش یافته است. 

بر اساس نتایج آخرین طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در زمستان ۱۳۹۵، جمعیت فعال (عرضه نیروی کار) به حدود25.5 میلیون نفر و جمعیت شاغل (تقاضای نیروی کار) به حدود22.3 میلیون نفر رسیده است.

آمار و اطلاعات مذکور در مقایسه با زمستان ۱۳۹۴ در خصوص جمعیت فعال ۱۰۷۸ هزار نفر و جمعیت شاغل ۷۶۶ هزار نفر افزایش را نشان می‌دهد.

برغم افزایش قابل ملاحظه ۷۶۶ هزار فرصت شغلی طی یک سال گذشته، به دلیل آن که تحت تأثیر افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، میزان افزایش در عرضه نیروی کار بیشتر از میزان افزایش در تقاضای آن بوده، لذا جمعیت بیکار و نیز نرخ بیکاری افزایش یافته است.

در زمستان ۱۳۹۵، نرخ مشارکت اقتصادی در گروه سنی ۱۰ ساله و بیشتر 38.9 درصد بوده است که در مقایسه با زمستان ۱۳۹۴ حدود1.2  واحد درصد افزایش داشته است. این افزایش در نرخ مشارکت اقتصادی، در همه گروه‌ها (زنان، مردان، شهری و روستایی) دیده می‌شود.
نرخ بیکاری جوانان (۲۴ - ۱۵ سال) در زمستان ۱۳۹۵ به 28.1 درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل از ان و فصل قبل از ان کاهش یافته که نشانگر امید در بهبود وضعیت اشتغال برای جوانان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
766 هزار شغل ایجاد شده است . احتمالا نامزدهای اصولگرا متوجه نمی شوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار