بازدید 1804

مقدمات رابطه تجاری آلمان فراهم شده است

رفت و آمد هیئت‌های تجاری ایران و آلمان در سال‌های گذشته مقدمات رابطه تجاری موفق را فراهم ساخته و امید است این رابطه منجر به توسعه اقتصادی دو کشور شود.
کد خبر: ۶۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 07 May 2017
رفت و آمد هیئت‌های تجاری ایران و آلمان در سال‌های گذشته مقدمات رابطه تجاری موفق را فراهم ساخته و امید است این رابطه منجر به توسعه اقتصادی دو کشور شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همکاری‌های اقتصادی شرکت‌های ایرانی و ایالت باواریا مربوط به دو سال گذشته است و قریب به ۵۰ پروژه از زمان بازگشایی دفتر اتحادیه در تهران مورد بررسی قرار گرفته که از این میزان برخی از طرفین توانستند شرکای تجاری خود را در آلمان و ایران پیدا کنند. 

سنت آلمانی‌ها در انعقاد قرارداد‌ها و روابط بلندمدت تجاری است لذا انتظار می‌رود تا بنگاه‌های ایرانی گام به گام و در جهت گسترش همکاری‌ها با این کشور اروپایی حرکت کنند. 

به منظور افزایش میزان واردات از ایران به ایالت باواریا و طبق نشستی که چند روز پیش برگزار شده بود قرار بر این بود تا هیأتی از خریداران این ایالت به ایران اعزام شوند که در این خصوص مذاکراتی با برخی از سازمان‌های ایرانی مانند ایدرو انجام شده است. 

 مقدمات تجارت پرسود دو طرفه مهیاست 

چندی پیش مارکوس ویتمان قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا از آمادگی این کشور برای برقراری مراودات تجاری با ایران سخن گفت و اعلام کرد: هدف از روند این هیئت‌های تجاری، هموار ساختن مسیر برای افزایش معاملات است و تمام تلاش ما بر این است تا در ایران بمانیم، علاوه بر این موضوع شایان ذکر است که در زمان تحریم‌های بین المللی شرکت‌های باواریایی نیز در ایران حضور داشته اند. 

وی همچنین افزود: تلاش ما بر این است تا با کمک به ایران زمینه را برای افزایش صادرات تولیدات ایرانی به اتحادیه اروپا فراهم سازیم، اما در وهله نخست باید با یکدیگر بیشتر آشنا شده و به همدیگر اعتماد کنیم.  

علی رغم لغو تحریم‌های بین المللی، اما تلاش‌ها باید در جهت گشایش فایناس بانکی انجام شود چرا که هنوز شاهد وجود برخی مشکلات در این حوزه هستیم لذا تمام تلاش دولت و مسئولان ذی‌ربط باید حول محور مرتفع ساختن این مشکلات بچرخد. 

با توجه به اینکه شرکت‌های آلمانی دنبال فرصت‌های خوبی برای یافتن شرکای تجاری هستند لذا ایران می‌توانند با استفاده از ورود هیئت‌های تجاری نهایت استفاده را از فرصت موجود به عمل آورد. 

یک دهه دارای ارتباط محدودی با این کشور داشته ایم و به منظور جبران آن باید اقداماتی را انجام داد و البته با توجه به ظرفیت‌های بالقوه حوزه‌های صنایع، دانشگاهی و محیط زیست می‌توان فارغ از هرگونه اغراض سیاسی نسبت به تعاملات اقتصادی گام برداشت. 

همچنین طرف آلمانی اذعان داشته که باید در مسیری حرکت کرد تا بدین طریق توانست پس از تنظیم یک چهارچوب، امکان معاملات برای شرکت‌های ایرانی فراهم شده و باید این مسیر دو طرفه باشد و بانک‌های ایرانی مسئله فاینانس را به خوبی انجام دهند. 

با توجه به اینکه ایالت بایرن دارای شرکت‌هایی است که توسط قشر متوسط اداره می‌شوند و نرخ بیکاری در آلمان روند صعودی دارد لذا توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های ایرانی و سرمایه گذاری دو جانبه هر دو کشور مشکلات اقتصادی را رفع و در راستای رونق و توسعه اقتصادی گام بردارند. 

چندی پیش نیز بهمن عشقی دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در خصوص تسهیل روابط تجاری ایران و آلمان اعلام کرده بود که آلمان برای سرمایه گذاری و ایجاد رابطه با ایران محافظه کار هستند، اما با توجه به ظرفیت‌های کلان باواریا برای رابطه در سالهای اخیر مشتاق‌تر شده اند، ولی همچنان در تصمیم گیری‌ها محتاط‌تر عمل می‌کنند. 

وی همچنین نگاه مثبت به ایران در نزد آلمانی‌ها را از ظرفیت‌های مناسب برای توسعه روابط عنوان کرده و افزایش صدور روادید بین دو کشور را از جمله موارد تسهیل کنندۀ روابط تجاری ایران و آلمان دانست. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل