بازدید 3089

امنیت قابل معامله نیست

کد خبر: ۶۹۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 06 May 2017
پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر انقلاب در گزارشی به بازنشر بیانات آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و امنیت پرداخته است:

«فصل انتخابات که می‌رسد رقیب‌ها برای اینکه همدیگر را بزنند به جان نظام می‌افتند؛ مثل دو تا برادری که با هم دعوا دارند، به جای اینکه همدیگر را کتک بزنند هر دویشان می‌روند به جان پدر می‌افتند و بنا می‌کنند او را کتک زدن.» (۱۳۹۵/۰۸/۱۹) در این میان آنچه که مورد تخریب قرار می‌گیرد «دستاوردهای انقلاب» است. آسیبی که این رفتار وارد می‌کند آن است که «اوّلین تأثیر، تأثیر پذیرش در دل‌ها است، طبیعت کار این است؛ حالا تا وقتی بیایند بحث کنند، برطرفش بکنند...»(۱۳۹۵/۰۸/۱۹).

با «انتخابات، خون تازه‌ای به پیکر انقلاب و کشور... دمیده خواهد شد... نشاط تازه‌ای پیدا خواهد کرد... انتخابات مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.» (۱۳۹۲/۰۲/۱۶) در این میدان مسابقه «اگر چنانچه کسی وارد میدان رقابت انتخاباتی و مسابقه‌ی انتخاباتی بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشکند، او از قاعده‌ی نظام خارج شده است، از قواعد حرکت انتخاباتی خارج شده؛ این غلط است.»(۱۳۸۸/۰۶/۱۲) به‌همین دلیل است که نامزدهای محترم باید در فرایند انتخابات و رقابت مراقب باشند که از چارچوب و قاعده‌ی رقابت خارج نشوند. اینکه کاندیداها تلاش می‌کنند با نقد یکدیگر و عرضه‌ی خود، رأی مردم را به‌سمت خود جلب کنند، امری طبیعی است و این‌که رسانه‌های پربیننده‌ی کشور، خود را در اختیار کاندیداها بگذارند نیز راهی در جهت تحقق عدالت سیاسی و توزیع برابر فرصت‌ها است.

اما این موضوع هم مهم است که گزاره‌های تولیدشده توسط رسانه‌ها، به دلیل ضریب نفوذی که دارند، خیلی زود در "ذهن" و قلب" مخاطبین جا باز می‌کند. به همین دلیل، کاندیداها حق دارند برای موفقیت خود، طراحی رسانه‌ای داشته باشند اما حق ندارند در طراحی‌های رسانه‌ای و میدانی‌شان از چارچوب‌ها و منافع ملی عبور کنند. به‌عنوان مثال، "امنیت" یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است. امنیت همان چیزی است که رهبر انقلاب بارها با یادآوری آن و برای حفظ آن از مردم خواسته‌اند تا پای صندوق‌های رأی بیایند. امنیت یک دستاورد ملی و یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کارآمدی انقلاب اسلامی در زندگی مردم است. آن هم در دورانی که ناامنی، نه تنها کشورهای پیرامونی ایران را فراگرفته، بلکه تا قلب آمریکا و اروپا هم رسوخ کرده است.

در سال‌هایی که برخی مسئولین و سیاسیون با رفتارهای نادرست خود، و با توجیه سیاست "تنش‌زدایی"، در حال نزدیک کردن کشور به تهدید نظامی دشمن بودند، رهبر انقلاب صراحتا اعلام می‌کنند: «اگر امنیت نباشد، فعالیت اقتصادی هم دیگر نخواهد بود. اگر امنیت نباشد، عدالت اجتماعی هم نخواهد بود. اگر امنیت نباشد، دانش و پیشرفت علمی هم نخواهد بود. اگر امنیت نباشد، همه رشته‌های یک مملکت بتدریج از هم گسسته خواهد شد. لذا امنیت، پایه و اساس است.» (۱۳۷۹/۰۱/۰۶)

حالا که در ایام تبلیغاتی انتخابات هستیم، ضروری است که کاندیداها حد خود و سطح رقابت انتخاباتی را درک کنند. روایت غلط از دستاوردهای ملی باتوجه به ضریبی که رسانه‌ها به صحبت‌ها می‌دهند، جبران‌نشدنی است. از همین روی، رهبر انقلاب درباره‌ی گزاره‌ی نادرست "سایه‌ی جنگ" صراحتا ورود پیدا کرده و درباره‌ی آن می‌فرمایند: «گاهی می‌شنویم و در گذشته شنفته‌ایم که بعضی‌ها فرض کنید گفته‌اند ما که آمدیم مسئولیّت پیدا کردیم، توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور برداریم؛ نه، این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست؛ از بنده بشنوید، آنچه سایه‌ی جنگ را، سایه‌ی تعرّض دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر این کشور رفع کرده، حضور مردم بوده است.»(۱۳۹۶/۰۲/۱۰)

باری، امنیت با هیچ چیز قابل معامله نیست و از آنجا که رهبری نظام، وظیفه‌ی حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب را دارد؛ به‌همین دلیل هم اجازه نمی‌دهند از یکی از مهم‌ترین ثمره‌های انقلاب، روایت غلط و نادرست تولید شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار